۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۱۴۱۱۳
کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا:

سعودی ها دست به دامن سازمان ملل شدند

سعودی ها دست به دامن سازمان ملل شدند
صدر الحسینی گفت: ایستادگی و مقاومت یمنی ها سبب شد سعودی ها در باتلاقی که به وجود آوردند غرق شوند و برای نجات خود دست به دامن سازمان بین الملل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا صدر الحسینی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نظام سلطه از همان ابتدای شروع جنبش بیداری اسلامی اقدام به موج سواری بر این حرکت کرد و با بیان لفظ بیداری عربی خواست موضوع این حرکت را تئوریزه کرده و این حرکت اسلامی را منحرف کنند.

وی افزود: البته این جنبش به دلایل مختلف در برخی از کشورهای عربی منحرف شد اما در یمن این حرکت با هدف تشکیل حکومت مردمی آغاز و با مقاومت پنج ساله یمنی ها همراه بود.

صدر الحسینی بیان داشت: امروز جهان تنها شاهد قطره ای از جنایات سعودی ها و هم پیمانان آنان یعنی آمریکا و اروپایی ها علیه ملت یمن هستند، در حال حاضر مردم یمن نه تنها در محاصره جغرافیایی بلکه در محاصره رسانه ای هم قرار دارند و اجازه داده نمی شود جنایاتی که در یمن صورت می پذیرد به جهان مخابره شود.

کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه مقاومت مردم سبب شده آنان در آستانه پیروزی قرار بگیرند، ابراز کرد: دشمن برای شکستن مقاومت یمنی ها از هیچ جنایتی علیه آنان فروگذار نکرد.

وی از استفاده سلاح های ممنوعه بیوتروریسم در یمن خبر داد و این اقدام غیر انسانی دشمنان را محکوم کرد و گفت: بیماری هایی مانند وبا که در تمام دنیا کنترل و نابود شده امروز در یمن جان یمنی ها را می گیرد و این نشان از استفاده سلاح های بیوتروریسم در سمن است، اما با همین جنایت باز مردم یمن به مقاومت خود ادامه می دهند که جای بسی تقدیر دارند.

صدر الحسینی ادامه داد: در حال حاضر توانمندی مدیریت انصارالله به جایی رسیده که توانسته مردم یمن را با آن دیدگاه ها و اندیشه های مختلف دینی که دارند مدیریت کند و مردم نیز به حمایت از انصارالله برخیزند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا مقاومت و ایستادگی را بزرگ ترین دستاورد یمنی ها برای پیروزی قطعی آنان برشمرد و ابراز کرد: سعودی ها امروز جریان انصارالله را به عنوان یک جریان مردمی، مقاوم و دارای برنامه می دانند برای همین دست به دامن سازمان ملل شدند تا بتوانند به این جنگ پایان دهند تا از این باتلاقی که به وجود آوردند رها شوند.

وی با اشاره به اینکه عقب نشینی اماراتی ها از یمن به منظور کاهش هزینه های انسانی است نه چیز دیگر، ادامه داد: رسانه ملی باید در این زمینه به خوبی روشن گری کند؛ روند و آینده یمن با توجه به مقاومتی که دارند بسیار روشن است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات