۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۱۷۲۷۳
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

بی تفاوتی در برابر هنجارشکنی‌ ظلم به شهدا است

بی تفاوتی در برابر هنجارشکنی‌ ظلم به شهدا است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه هنجارشکنی از منکرات است، گفت: سکوت و عدم انفعال در برابر هنجارشکنی‌ها ظلم به خون شهدا قلمداد می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، عنوان داشت: ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما متاسفانه در هیچ دولتی قادر نبودیم به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم و دولت‌ها از تسهیل قوانین مرتبط با امر و نهی طفره رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان ضرورت فعال سازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در اسرع وقت با توجه به منکرات جامعه بیان داشت: منکر آن چیزی است که با فطرت انسان ناآشنایی دارد و معروف آن چیزی است که با فطرت خدادادی آشنا باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به کشف حجاب‌های اخیر صورت گرفته گفت: نیروی انتظامی و دستگاه‌های دولتی چقدر می‌توانند در این باره اقدام کنند، باید مردم را سوق دهیم تا به مطالبه مبارزه با هنجارشکنی بپردازند هر چند که مؤمنان از رواج بی حجابی گله‌مند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید کوتاه آمد، خاطرنشان کرد: کوتاه آمدن در قبال هنجارشکنی‌ها ظلم به خون شهدا و یک بحران است، متأسفانه شاهد کشف حجاب در ماشین‌ها هستیم نباید در برابر هنجارشکنی‌ها کوتاه آمد.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده از برخی اماکن تفریحی که در آن‌ها جنایت‌های فحشایی روی می‌دهد، بیان داشت: هر گونه هنجارشکنی، در قالب منکر حساب می‌شود و گرانی یکی از منکرات است که باید با آن مقابله شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ارائه راهکار برای فعالیت ستاد استان جهت اثرگذاری مثبت آن را در جامعه خواستار شد و گفت: با راه اندازی ستاد، اولویت‌ها را تبیین کنیم، فقط به ارائه آمار اکتفا نکنیم که چنین کار‌هایی واقعا نگران کننده خواهد بود.

امام جمعه اهواز توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر را از رسالت‌های انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: چنین واجبی از حلقه‌های مفقوده نظام اسلامی است و برگزاری کمیته‌های تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای فعال ساختن چنین واجب مغفول مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که همه ستاد‌های نمازجمعه استان را فعال کنیم تا رسالت اصلی شان را که توجه به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، انجام دهند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات