۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۸۹۲۴
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر:

برای اتصال به اهل بیت باید با ایشان سنخیت داشته باشیم

برای اتصال به اهل بیت باید با ایشان سنخیت داشته باشیم
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه زندگی دنیا مقدمه‌ای برای زندگی آخرت است، گفت: اگر می‌خواهیم به اهل بیت متصل شویم باید با ایشان سنخیت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر شب گذشته در هیأت فداییان حسین(ع) اصفهان، با بیان اینکه دنیا مقدمه‌ای برای زندگی آخرت است گفت: سنجاقک‌ها در زمانی که در تخم هستند زیر آب برکه در میان لجن‌ها قرار دارند سپس از تخم خارج و امکان پرواز خواهند داشت، برای ما نیز زندگی دنیا نسبت به آخرت به همین صورت است و به همین دلیل نباید زیاد دلبسته این دنیا باشیم.

وی در ادامه افزود: هر حشره‌ای پس از خروج از تخم و از میان لجن‌ها امکان پرواز نخواهد داشت، ما باید برای خودمان امکان پرواز را فراهم کنیم. ما همه اعضای بدنمان را از دنیای دیگری به نام عالم رحم به این دنیا آورده‌ایم، در این دنیا حتی امکان ساخت یک جفت چشم واقعی معیوب هم وجود ندارد و همه این اعضا در رحم تشکیل می‌شود اگرچه در رحم به درد انسان نخواهد خورد، اگر یک عضو ما در رحم تشکیل نشود در این دنیا با مشکل مواجه خواهیم شد، نسبت این دنیا با آخرت نیز به همین صورت است، باید اسباب آخرت را در این دنیا به دست آوریم.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مهمترین و ساده‌ترین راه فراهم آوردن توشه و اسباب آخرت زیارت امام حسین(ع) است، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند کمترین چیزی که برای زائر امام حسین(ع) به دست می‌آید پاداش یک میلیون حسنه به ازای هر کار خیری است، وقتی زائر وارد صحن و سرای امام حسین(ع) می‌شود دو ندا بلند خواهد شد اولی اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید ای زائر حسین به تو بشارت می‌دهم در بهشت با من خواهی بود و امام علی(ع) می‌فرماید هر حاجت و نیازی داشتی با من و گره از کار تو خواهم گشود و از هر بلایی تورو محفوظ می‌دارم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند در برابر ملائک به زائران امام حسین(ع) افتخار می‌کند، انسان یک گردو به مشتی خاک می‌دهد و پس از مدتی این بذری که کاشته تبدیل به درخت می‌شود و میلیاردها گردو می‌دهد و نسلهای متمادی از آن بهره می‌برند، اعمال ما در این دنیا نیز برای آخرت به همین صورت است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به اهل بیت(ع)متصل شویم و با ایشان پیوند بخوریم باید با ایشان سنخیت داشته باشیم، تصریح کرد: اگر به اهل بیت(ع) بخواهیم نزدیک شویم که خانواده کرم و جود و بخشش هستند باید طوری باشیم که با ایشان سنخیت و همخوانی داشته باشیم نه اینکه با فرهنگ ائمه معصومین(ع) بیگانه باشیم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات