۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۲۰۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

طلاب نباید دغدغه ای جز علم آموزی در حوزه داشته باشند

طلاب نباید دغدغه ای جز علم آموزی در حوزه داشته باشند
امام جمعه نوشهر با بیان این که طلاب باید از هر گونه اموری که موجب به حاشیه رفتن آن‌ها می‌شود به شدت پرهیز کنند، گفت: هیچ چیز برای یک طلبه بالاتر از آموختن علم دین نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر با اشاره به این که علم آموزی مهم‌ترین وظیفه طلاب حوزه است، گفت: طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود باید همه فکر و ذهن خود را به درس خواندن اختصاص دهد.
 
وی با بیان این که طلاب باید از هر گونه اموری که موجب به حاشیه رفتن آن‌ها می‌شود به شدت پرهیز کنند، افزود: هیچ چیز برای یک طلبه بالاتر از آموختن علم دین نیست.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که طلاب وظیفه دارند در کنار خوب درس خواندن به اخلاق و معنویت نیز توجه کنند، بیان داشت: علم بدون اخلاق و معنویت نمی‌تواند یک طلبه را به اوج برساند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر امروز شخصیت‌های بنامی در رأس حوزه همچون خورشیدی نورافشانی می‌کنند به دلیل تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی آن‌ها در طول دوران تحصیل است، خاطرنشان کرد: طلاب جوان حوزه باید علما و فق‌های دینی را الگوی اخلاقی و علمی خود قرار دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب حوزه امروز نیازمند الگو‌های مناسبی برای رشد علمی و اخلاقی هستند، بیان داشت: عالمان و بزرگان دینی حوزه بهترین الگو برای جوان هستند و باید سیره علمی و عملی آن‌ها بیش از پیش مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد.
 
حجت الاسلام مشایخ با بیان این که فقها و مراجع دینی نسبت به مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه همواره دغدغه داشتند، افزود: امروز نیز یکی از مهم‌ترین مطالبات بزرگان حوزه توجه به اصل اخلاق و معنویت در مدارس علمیه است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت امروز حوزه تربیت و پرورش طلابی مهذب و انقلابی است، بیان داشت: طلبه در کنار نخبه بودن باید متخلق به اخلاق حسنه دینی باشد تا در جامعه آثار وجودی او بیشتر دیده شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: جامعه امروز بیش از هر چیز به اخلاق، رفتار و اعمال یک طلبه و روحانی متمرکز می‌شود پس باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا مردم به ویژه نسل جوان ما را الگوی خود قرار دهند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات