۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۲۵۹۱۶
مدیر حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

تامین معیشت، لازمه هجرت طلاب به شهرستان ها

تامین معیشت، لازمه هجرت طلاب به شهرستان ها
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی تامین معیشت طلاب را لازمه هجرت به بلاد دانست و گفت: باید برای درآمد، مسکن و تحصیل فرزندان طلاب هجرت کننده برنامه ریزی های لازم انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای هجرت طلاب، گفت: ابتدا باید زمینه های لازم برای هجرت طلاب آماده شود تا هجرت طلاب با موفقیت صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی تامین معیشت طلاب را لازمه هجرت آنها به شهرستان ها دانست و افزود: باید برای درآمد، مسکن و تحصیل فرزندان طلاب هجرت کننده برنامه ریزی های لازم انجام شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه مسئله هجرت طلاب سال هاست که مطرح شده است، عنوان کرد: در حال حاضر مدیریت کافی در این زمینه صورت نگرفته و زیر ساخت ها فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید مراکز و نهادهای دیگر در امر هجرت طلاب کمک یار حوزه علمیه باشند، اظهار داشت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نهادهای مردمی مانند مساجد می توانند نقش مهمی را در زمینه هجرت طلاب ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: تاکنون طلاب زیادی هجرت کرده اند اما به دلیل معضلات و مشکلات معیشتی مجبور به بازگشت شده اند.

مدیر حوزه علمیه کرمان برگزاری کلاس های درس با کیفیت بالا در شهرستانها را از جمله زیز ساخت های لازم دانست و عنوان کرد: طلاب هجرت کننده نباید احساس عقب ماندگی علمی داشته باشند.

وی به استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه شهرستان ها و بخش ها اشاره کرد و افزود: طلابی که درحوزه های علمیه مراکز استانها به سطح علمی مناسبی می رسند باید آموخته های خود را در قالب هایی مانند مسجد داری، تدریس و ... ارائه دهند.

مدیر حوزه علمیه کرمان ابراز کرد: یکی از علل عدم تمایل طلاب به هجرت مبهم بودن آینده تحصیلی فرزندانشان است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
سخن حق و بجایی بود و ان شاالله مورد توجه ویژه مسولان مربوط قرار بگیرد
1
0