۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۲۵۱۸۰
حجت الاسلام سپاسی تأکید کرد؛

ضرورت تدوین طرحی جامع برای هجرت طلاب

ضرورت تدوین طرحی جامع برای هجرت طلاب
حجت الاسلام سپاسی با بیان اینکه هجرت طلاب نیازمند فراهم آوردن زیرساخت های لازم است، گفت: باید یک برنامه جامع برای هجرت طلاب به بلاد و شهرستان از سوی حوزه علمیه ارائه شود.

حجت الاسلام کاظم سپاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت هجرت طلاب از شهر قم، مشهد و اصفهان به بلاد خود، گفت: باید یک برنامه جامع برای هجرت طلاب به بلاد و شهرستان خود از سوی حوزه علمیه ارائه شود.

مدیر حوزه علمیه مرکزی با بیان اینکه باید در برنامه ریزی برای هجرت طلاب به شهرهایشان از اندیشمندان حوزوی کمک گرفته شود، عنوان کرد: اگر ارتباط روحانیت با مردم قطع شود مشکل جدی برای انقلاب اسلامی به وجود می آید.

وی افزود: اگر علما در شهرهای بزرگ مانند قم، اصفهان و مشهد باقی بمانند و بلاد دیگر خالی از علمای موثر باشد پایگاه های روحانیت در میان مردم از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام سپاسی با اشاره به اینکه هجرت طلاب به بلاد خود نیازمند فراهم آوردن زیرساخت های لازم است، بیان کرد: ضرورت وجود یک طرح اجرایی در این زمینه احساس می شود.

مدیر حوزه علمیه مرکزی تضمین ارتقای علمی و تدریس طلاب را از ضرورت های هجرت طلاب به بلاد خود دانست و افزود: با پیشرفت تکنولوژی و وسائل ارتباط جمعی امکان ادامه تحصیل و استفاده از اساتید برتر به صورت مجازی برای طلاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی استان مرکزی به حوزه علمیه قم امکان بازگشت طلاب این استان فراهم است، تصریح کرد: حوزه علمیه مرکزی با استقرار بزرگان و علما در استان مرکزی سعی در تشویق طلاب به بازگشت را داشته است.

حجت الاسلام سپاسی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید توجه ویژه ای به نخبه گزینی در مرحله جذب داشته باشد، گفت: از ابتدا باید طلاب با استعداد و با انگیزه جذب حوزه های علمیه شوند.

مدیر حوزه علمیه مرکزی به اهمیت نقش استاد در پرورش طلاب اشاره کرد و افزود: ضعف علمی استاد سبب عدم اقناع طلاب و از بین رفتن انگیزه آنها می شود.

وی با بیان اهمیت برنامه ریزی در رشد علمی طلاب، عنوان کرد: ساختار و برنامه ریزی حوزه علمیه باید به گونه ای باشد که موجب باسواد شدن طلاب شود.

حجت الاسلام سپاسی نخبه گزینی و جذب متقاضیان با استعداد و با انگیزه را از برنامه های حوزه علمیه مرکزی دانست و افزود: حوزه علمیه مرکزی با برگزاری کارگاه های دانش افزایی علوم ادبیات عرب، اصول و فقه در راستای ارتقای علمی اساتید و به تبع آن طلاب گام های خوبی را برداشته است.

مدیر حوزه علمیه مرکزی با بیان اینکه حدود 1500 طلبه در حوزه علمیه مرکزی مشغول به تحصیل هستند، گفت: 13 مدرسه علمیه در استان مرکزی در حال فعالیت هستند.

وی پاسخگویی به شبهات طلاب در زمینه ولایت را از مسائل بنیادین دانست و افزود: یکی از فعالیت های حوزه علمیه مرکزی برگزاری کارگاه های تخصصی حکومت اسلامی و ولایت فقیه برای اساتید و طلاب است که سبب رشد طلاب شده است./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات