۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۶۹۶۲
در آمل؛

نشست معاونان تهذیب حوزه های علمیه آغاز به کار کرد

نشست معاونان تهذیب حوزه های علمیه آغاز به کار کرد
نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور از صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در آمل آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور از صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در آمل آغاز به کار کرد.
 
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در مراسم آغاز به کار این نشست با بیان این که چنین نشست‌هایی به صورت دوره‌ای در یکی از نقاط کشور برگزار می‌شود، افزود: در این نشست دو روزه معاونان تهذیب ۳۱ استان کشور حضور دارند.
 
وی با بیان این که بررسی مسائل تهذیبی حوزه‌های علمیه مهم‌ترین دستور کار این نشست است، خاطرنشان کرد: در این برنامه دو روزه طرح جامع تربیتی، مباحث قرآنی حوزه‌های علمیه، بحث مشاوره و همچنین طرح مطالعاتی شهید مطهری با حضور معاونان تهذیب استان‌های کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، برگزاری چنین نشست‌های مشترکی در استان‌ها را فرصت مناسبی در جهت تقویت برنامه‌های تهذیبی مدارس علمیه کشور دانست و تصریح کرد: تصمیماتی که دراین نشست‌های مشترکی گرفته می‌شود نقشه راهی برای تقویت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی در سطح حوزه خواهد بود.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این نشست دو روزه هر یک از معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه کشور گزارشی از روند برنامه‌های تهذیبی استان خود ارائه خواهند کرد، بیان داشت: این هم اندیشی فرصتی برای تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف برنامه‌های تهذیبی استان‌ها است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تصمیماتی که در این هم اندیشی دو روزه گرفته خواهد شد به طور حتم تقویت و رونق فعالیت‌های تهذیبی و تربیتی مدارس علمیه سراسر کشور را در پی خواهد داشت، افزود: توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه مسأله مهمی است که خوشبختانه عزمی جدی در سطح همه بخش‌های مدیریتی حوزه به منظور تقویت آن وجود دارد.
 
وی با بیان این که در حال حاضر توجه به مسائل اخلاقی و مشاوره‌ای در حوزه بسیار مورد تأکید قرار دارد، بیان داشت: مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران نیز در طی سال‌های اخیر با همت و تلاش مدیران استانی راه اندازی و آغاز به کار کرده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که امروز همه ما مکلف به انجام وظیفه در جهت تحقق اهداف و چشم انداز حوزه در تربیت و پرورش طلاب مهذب هستیم، خاطرنشان کرد: در این مسیر باید همه بخش‌های یک مدرسه همدل و منسجم در اجرای برنامه‌ها گام بردارند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات