۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۹۰۷۶
استاد حوزه علمیه:

بی خبری رییس جمهور نسبت به گرانی بنزین قابل توجیه نیست

بی خبری رییس جمهور نسبت به گرانی بنزین قابل توجیه نیست
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دولت اجازه ندارد هر حرفی را به زبان بیاورد و بگوید خبر نداشتم، گفت: بی خبری رییس جمهور نسبت به گرانی بنزین قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کاظم ضیایی استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: برخی انسان های اهل علم و فضل به دلیل عدم کنترل قوه غضبیه فاقد اخلاق حسنه هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان های مومن اهل سکوت و اخلاق حسنه هستند، ابراز کرد: رفتار و کردار انسان باید مطابق با سیره اهل بیت(ع) باشد، یکی از صفات بارز بزرگان دین سکوت و کنترل زبان بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه علمای علم اخلاق پنج راهکار اساسی برای داشتن اخلاق حسنه ارائه می کنند، اظهار داشت: انسان برای رسیدن به اخلاق حسنه ابتدا باید زمینه ترک گناه را مهیا کند چون در زمینی که بد اخلاقی وجود دارد اخلاق در آن زمین رشد نمی کند؛ بنابراین انسان برای داشتن اخلاق نیکو ابتدا باید از مصاحبت با بدان و اشرار اجتناب کند.

حجت الاسلام ضیایی ادامه داد: همنشین بد انسان را از مسیر حق منحرف می کند و نتیجه انحراف حسرت روز قیامت است.

وی درباره واکنش رییس جمهور به گرانی بنزین، گفت: هیچ انسانی حق ندارد هر حرفی که می خواهد به زبان بیاورد و فرقی نمی کند آن فرد رییس جمهور باشد یا دیگری؛ اینکه رییس جمهور در قضیه گرانی بنزین اظهار بی خبری کرد قابل توجیه نیست و تبعات بدی برای جامعه دارد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید از اعمال و رفتار حسنه خود مراقبت کند، عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) نتیجه مراقبت چشم را باز شدن چشم باطن و مشاهده عجایب دنیا بیان می کنند؛ بنابراین مراقبت از چشم از دیگر اموری است که علمای اخلاق به آن تاکید دارند.

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه انسان باید به باطن اعمال و رفتاری که از او سر می زند آگاه باشد، اظهار داشت: مراقبت زبان سبب می شود انسان هر حرفی به زبان نیاورد و وجود او را درگیر آن سخن کند. اعمال انسان بر روح و روان انسان تاثیر می گذارند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: پرهیز از آنچه مورد تحریک قوه شهویه می شود و عدم تبعیت از هوای نفس از دیگر اموری است که علمای اخلاق مردم را به رعایت آن توصیه می کنند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات