۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۳۰۵۹۰
استاد حوزه علمیه خراسان:

تمرکز بر بیانیه گام دوم انقلاب بهترین گفتمان برای وحدت حوزه و دانشگاه است

تمرکز بر بیانیه گام دوم انقلاب بهترین گفتمان برای وحدت حوزه و دانشگاه است
استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: تمرکز عِدّه و عُدّه حوزویان و دانشگاهیان بر تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب بهترین گفتمان برای وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت‌الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه، به تبیین رسالت این دو نهاد در چله دوم انقلاب اسلامی پرداخت.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط امام خامنه‌ای در روز ۲۲ بهمن ۹۷ صادر شد افق‌های پیش روی انقلاب اسلامی در گام دوم را فرا روی همگان می‌گشاید.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه پس از تبیین دقیق هفت دستاورد بزرگ و کلان انقلاب اسلامی به بیان ظرفیت‌های به وجود آمده از برکت انقلاب اسلامی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ایشان جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی دانسته و نیروی انسانی مستعد و کارآمد با مبانی عمیق و اصلی ایمانی را مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور برمی‌شمارند، اضافه کرد: به‌راستی کدام نهادی بیشتر از حوزه و دانشگاه، متکفل تربیت و تأمین جوان مؤمن انقلابی و نیروی مستعد و کارآمد مؤمن و اصیل است؟

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: امام خامنه‌ای در ادامه بیانیه گام دوم به هفت مأموریت اصلی در گام دوم اشاره کرده و آن را به عنوان محورهای اصلی جامعه پردازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌دانند.

وی افزود: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی هفت محور مورد تأکید رهبری در این بیانیه محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: بدیهی است بهترین گفتمان‌های محوری برای وحدت ملی و وحدت نخبگانی که نماد اصلی آن، وحدت حوزه و دانشگاه است، تمرکز عِدّه و عُدّه بر این هفت گفتمان اصلی و تلقی درست و فهم عمیق و جهاد بایسته برای آن است.

وی افزود: تبیین و ترویج و گفتمان سازی عالمانه و عقلانی بیانیه گام دوم به عنوان مبنای یک وحدت رویکردی و روبه‌جلو و تلاش مشترک مبتنی بر تقسیم کار برای تولید علم بومی به‌ویژه علوم انسانی اسلامی باید ازجمله رویکردهای این بخش باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تلاش مجاهدانه و عالمانه برای هم‌افزایی و عملی دو مجموعه بسیج طلبه و دانشجو به عنوان یکی از عرصه‌های عینی تقریب و وحدت دانشگاه و حوزه از دیگر اولویت‌هایی است که باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن صورت گیرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات