۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۳۱۰۰۸
حجت الاسلام بروجردی:

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه عمل به مطالبات رهبری است

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه عمل به مطالبات رهبری است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه برای تعالی جامعه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه عمل به مطالبات رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مصطفی بروجردی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، شب گذشته در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با حضور طلاب و دانشجویان این شهرستان برگزار شد، گفت: حوزه رسالت خطیری در هدایت دینی جامعه بر دوش دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر حوزه علمیه در تبیین ارزش های دینی و مبارزه با خرافات افزود: رمز موفقیت حوزه در انجام رسالت دینی خویش اخلاص عمل، صبر و بردباری و اخلاق است.

حجت الاسلام بروجردی ادامه داد: حوزه های علمیه نتیجه و محصول تلاش هزاران فقیه، فیلسوف و عالم دینی است.

وی با تأکید بر اینکه  امروز باید میراث اسلامی را در جهان ترویج داد، اظهار داشت: حوزه در این زمینه رسالت خطیری بر دوش دارد، باید در سایه اخلاص عمل و سعه صدر به انجام وظیفه بپردازد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس بر ضرورت حفظ وحدت حوزه و دانشگاه تأکید و عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در جریان سازی تمدن اسلامی در جهان مؤثر است.

وی ادامه داد: دانشگاه نقش بسزایی در تمدن سازی و حوزه های علمیه در  فرهنگ سازی تمدن اسلامی رسالتی خطیر بر دوش دارند و وحدت این دو نهاد امری ضروری برای جریان سازی تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام بروجردی اظهار داشت: وحدت حوزه علمیه و دانشگاه امری ضروری برای عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب و حرکت در راستای رشد و تعالی جامعه بوده و نیاز امروز کشور است./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات