۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۳۱۲۲۵
در دیدار امام جمعه شهرکرد با حجت الاسلام قوامی مطرح شد؛

فاصله گرفتن مسؤولان از مردم بزرگترین تهدید امروز کشور است

فاصله گرفتن مسؤولان از مردم بزرگترین تهدید امروز کشور است
امام جمعه پردیسان با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با وی دیدار و در مورد مسائل روز کشور گفت و گو کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان قم که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد صورت گرفت، با اشاره به توجه اخیر ائمه جمعه به مساجد به عنوان ظرفیتی عمیق در حل مسائل جامعه گفت: متأسفانه از ظرفیت بی بدیل مساجد غافل هستیم و این یک خسران بزرگ است.

وی با اشاره به برنامه ساماندهی محله محور و کوچه به کوچه و تأثیر آن در بحث امر به معروف و ساماندهی فضای اخلاقی و اجتماعی جامعه اظهار کرد: باید بین مردم و در پی حل مشکلات آنان باشیم که متأسفانه از این اصل غافل شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه متأسفانه دولتمردان و مسؤولان از مردم فاصله دارند و از درد‌های آن‌ها مطلع نیستند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور به خاطر همین فاصله‌ای است که بین مردم و مسؤولان به وجود آمده و باید آن را یک تهدید جدی برای نظام بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های مدیریت اسلامی در حوزه علمیه و هم چنین تشکیل و تکمیل شبکه امامت گفت: این شبکه همچون پدافندی در برابر آسیب‌های اجتماعی و یک گنبد آهنین است.

وی با تأکید بر اینکه باید در گام دوم انقلاب به دنبال شبکه سازی باشیم، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی هزاران امام جمعه و جماعت در کشور وجود دارند، اما متأسفانه هیچ ارتباطی با هم ندارند در صورتی که اگر به صورت شبکه‌ای و زنجیره‌ای وارد میدان شوند، به یقین تأثیرگذار خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه با بیان برخی تجارب خود، خاطرنشان کرد: اگر زمام مساجد در دست امامان جمعه و جماعت باشد، به یقین موضوع مساجد حل خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گزارشی در مورد امور تبلیغی و وضعیت روحانیان استان ارائه کرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات