۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۳۱۸۳۲
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

هجمه ها علیه بودجه حوزه علمیه سازمان یافته است

هجمه ها علیه بودجه حوزه علمیه سازمان یافته است
حجت الاسلام سپاسی تخریب ها علیه بودجه نهادهای فرهنگی و حوزوی را سازمان یافته دانست و گفت: دولت باید بودجه لازم برای فعالیت نهاد های فرهنگی را تامین کند.

حجت الاسلام کاظم سپاسی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تخریب ها علیه بودجه نهاد های فرهنگی و حوزوی را سازمان یافته دانست و افزود: در چند سال گذشته در خصوص بودجه نهادهای حوزوی بی انصافی های زیادی صورت گرفته است.

حجت الاسلام سپاسی گفت: در شرایط اقتصادی کنونی، غوغا سالاری در خصوص بودجه حوزه علمیه به منظور بدبین ساختن مردم نسبت به نهاد های حوزوی صورت می پذیرد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با انتقاد از بی انصافی های صورت گرفته در خصوص اعلام بودجه حوزه علمیه، عنوان کرد: مسئله مهم میزان تخصیص ارقامی است که اعلام می شود که این میزان معمولا کمتر از 50 درصد است.

وی به اهمیت نقش آفرینی نهادهای فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: دولت باید بودجه لازم برای فعالیت نهادهای فرهنگی را تامین کند.

حجت الاسلام سپاسی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا از نهادهای فرهنگی که خط سیر فرهنگی جامعه را مشخص می کنند، حمایت های مالی لازم صورت می پذیرد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی به برنامه ریزی های دشمنان انقلاب در جهت نابودی فرهنگ کشور اشاره کرد و افزود: اگر حمایت مالی لازم از نهادهای فرهنگی صورت نگیرد، همچنان شاهد وضع نابسامان فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

وی ابراز داشت: نهادهای حوزوی و فرهنگی باید در خصوص میزان بودجه تخصیص یافته به خود، شفاف سازی کنند تا فرصت شبهه افکنی ها برای برخی از جریانات خاص بوجود نیاید.

حجت الاسلام سپاسی شبهه افکنی در مورد بودجه حوزه علمیه را توطئه دانست و افزود: کسانی در مورد بودجه حوزه علمیه شبهه افکنی می کنند، خواسته یا ناخواسته در حال تکمیل نقشه دشمن هستند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه سطح زندگی طلاب بسیار پایین تر از سطح متوسط جامعه است، گفت: طلاب با آگاهی از مشکلات مردم، با مناعت طبع مشکلات معیشتی را تحمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیت کم ترین بهره مالی را از نظام داشته اند، عنوان کرد: نباید ثروت تعداد معدودی که به خاطر برخی رابطه ها به دست آمده است، به پای روحانیت نوشته شود.

حجت الاسلام سپاسی هجمه علیه حوزه علمیه و طلاب را که جزء ضعیف ترین اقشار جامعه هستند را ناجوانمردانه خواند و افزود: با توجه به تورم سال های اخیر وضع معیشتی برخی از طلاب اسفناک شده است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه برخی از طلاب به علت مشکلات مالی از تحصیل بازمی مانند، اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی استعدادهای زیادی از مسیر پیشرفت باز می مانند و این مسئله برای آینده فرهنگ و دیانت مردم خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه هادیان فرهنگ جامعه محسوب می شوند، ابراز کرد: باید حمایت های مالی لازم از زیرساخت های حوزه علمیه و مراکز تحقیقاتی دینی صورت پذیرد.

حجت الاسلام سپاسی عدم حضور روحانیت در آموزش و پرورش را فاجعه آفرین خواند، گفت: اگر طلاب در مدارس حضور نداشته باشند، اخلاق و دیانت نوجوانان آسیب خواهد دید.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی تربیت نیروهای مفید برای کشور را نیازمند توجه به مسائل فرهنگی دانست و افزود: تولید علوم انسانی نیازمند حمایت های لازم از مراکز تحقیقاتی است./1350/ت301/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
م. ع
Iran, Islamic Republic of
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
امسال در حالی دولت، آموزشیاران نهضتی قبل از سال ۹۲ را استخدام و مشغول به کار کرد که بسیاری از ایشان حتی یک کلاس آموزشی هم برگزار نکردند و صرف ورود نامشان در لیست آموزش و پرورش و بدون شرکت در آزمون استخدامی در این نهاد مهم وحساس جذب شدند، در حالی که بسیاری از طلاب شایسته و باسواد به دلیل خدمت سربازی و... حتی از شرکت در این آزمون منع می‌شوند، به هرحال طرح جذب آموزشیاران نهضتی در فضای سکوت رسانه ای از ابتدای سال تحصیلی آرام و بی جنجال پیش رفت، در حالی که سخنان اخیر مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برای رایزنی درباره استخدام طلاب در آموزش و پرورش، باعث جنجالی عجیب در فضای مجازی شد که اگر این روند انفعال در حوزه در مقابل مقاومت سازمان یافته مجریان سند ۲۰۳۰ ادامه داشته باشد، دیگر امید و انگیزه‌ای برای ورود طلاب به نهادهای تعلیم و تربیت کشور نخواهد بود.
0
0