۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۳۲۴۶۴
امام جمعه موقت بیرجند:

علما رهبران علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی هستند

علما رهبران علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی هستند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: علما رهبران علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی هستند و باید علمای فکری و فرهنگی زمامداران جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در مراسم نکوداشت چهره‌های علمی و فرهنگی اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: توجه به حقوق مردم مهم است و عامه مردم نقش تعیین کننده‌ای دارند.

وی گفت: یکی از دلایل حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی، انگیزه‌های دینی و قرآن و معارف اهل بیت(ع) بوده است و به پشتیبانی از ولایت فقیه در صحنه‌هایی که لازم بوده حضور یافتند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: فتنه 88 بیش از هشت ماه طول کشید و دشمنان برای براندازی نظام امیدوار بودند اما مردم با حضور به موقع در صحنه این فتنه را خنثی کردند.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: اما فتنه آبان ماه امسال نیز تنها 48 ساعت بود و مردم با بصیرت در راهپیمایی حضور یافته و از اراذل و اوباش و اغتشاشگران اعلام انزجار کردند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه عالم، مدیر، مدبر، باتقوا و دشمن شناس هستند، ادامه داد: علما رهبران علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی هستند و باید علمای فکری و فرهنگی زمامداران جامعه باشند.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: فرهنگ حق، باورهای حق و اعتقادات حق باید درست شود؛ خدا می‌فرماید حق را بگویید چه به ضرر و چه به نفع‌تان باشد و حق را برگزینید گرچه به ضرر شما باشد و باطل را نپذیر گرچه به نفع شما باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: مساجد سنگرهای اسلام هستند و اگر مساجد خالی شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید.

حجت الاسلام محسن مشرفی با بیان اینکه دشمن از طریق شبیخون فرهنگی، محاصره اقتصادی و فضای مجازی زهر خود را می‌ریزد، تصریح کرد: تلفن‌های همراه و فضای مجازی ابزار تسهیل گر برای نفوذ دشمن و اطلاعات دشمن است.

وی با بیان اینکه مساجد ابعاد حقوقی، فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد که باید به آنها توجه کرد، افزود: برخی مساجد فرصت و زمینه‌ای مناسب برای ارائه برنامه‌ها به کودکان، نوجوانان و بانوان دارند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات