۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۳۲۵۱۸
رییس حوزه علمیه الشتر:

حمایت از مراکز پژوهشی لازمه تحقق فرایند تولید علم است

حمایت از مراکز پژوهشی لازمه تحقق فرایند تولید علم است
رییس حوزه علمیه الشتر بر ضرورت حمایت از مراکز علمی، پژوهشی و حوزوی تأکید کرد و گفت: برای تحقق فرایند تولید علم و ارتقای فرهنگ باید از این مراکز حمایت شود.

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، رییس حوزه علمیه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تخریب هایی که علیه نهادها، مؤسسات فرهنگی و حوزوی در مسأله بودجه صورت می گیرد، بیان داشت: خواست دشمن هدف قرار دادن مسائل فکری و اعتقادی در جامعه است.

وی با اشاره به استقلال حوزه علمیه از نظر بودجه و درآمد طلاب و روحانیان افزود: پرداخت بودجه دولت ها به حوزه علمیه که در زمینه زیرساخت های حوزه هزینه می شود، به معنای بی طرفی حوزه و یا سهم خواهی حوزه نبوده است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: اگر بخواهیم در خصوص بودجه ای که دولت به حوزه می دهد با سایر کشورهایی که به زیر مجموعه مؤسسات فرهنگی پرداخت می کنند، مقایسه کنیم طبیعی است برای پیشبرد اهداف نظام این بودجه امری طبیعی است.

وی اظهار داشت: امروزه دشمن از فضای تورم کمبود شغل و تحریم ها و در راستای بر نامه های جنگ اقتصادی ذهن ها را نسبت به حوزه علمیه یا سایر مؤسسات مشوش می کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بودجه ای که حوزه علمیه از دولت می گیرد برای تقویت زیرساخت ها است، تصریح کرد: برای این مهم لازم است که بودجه افزایش یابد چراکه تقویت زیرساخت های حوزوی لازمه رشد و توسعه فرهنگی است.

وی یادآور شد: بودجه ای که دولت برای زیرساخت های حوزوی در نظر گرفته بسیار ناچیز بوده و باید توجه داشت که صرف هزینه طلاب نمی شود و درآمد طلاب از وجوهات شرعی است.

رییس حوزه علمیه الشتر بر ضرورت تولید علوم دینی و حوزوی تأکید کرد و گفت: اگر می خواهیم دراین زمینه ها علم تولید شود دولت باید حمایت کند.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: حمایت دولت از مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی امری ضروری برای تحقق فرایند تولید علوم انسانی و اسلامی و تحقق فرهنگی است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات