۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۳۲۷۶۹
رییس مجمع جهانی تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی:

دولت و مجلس عملکرد انقلابی رییس قوه قضائیه را الگوی خود قرار دهند

دولت و مجلس عملکرد انقلابی رییس قوه قضائیه را الگوی خود قرار دهند
رییس مجمع جهانی تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی گفت: امروز کشور نیازمند دولت و مجلس انقلابی است، متأسفانه در دوره حاضر شاهد ضعیف‌ترین مجلس از ابتدای انقلاب هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عباس نصیری‌فرد در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی که شامگاه دوشنبه به همت گردان قمر بنی هاشم با اشاره به اینکه نعمت هدایت و دین حق دو نعمت بزرگ الهی است که به مسلمین و شیعیان عطا شده است، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) مبعوث شد تا آخرین نعمت را بیاورد و آن دین حق یعنی دینی مبتنی بر ولایت است، آنگونه که امام علی (ع) نمی‌فرماید، "دینی که در آن ولایت نباشد دین نیست".

رییس مجمع جهانی تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی اضافه کرد: حال وظیفه ما در قبال این نعمت بزرگ چیست؟ چه چیز آفت دینداری همراه با ولایت و عامل انحراف از ولایتمداری است؟ همانا باید قدردان و شکرگذار نعمت ولایت باشیم، در راهی که برگزیده‌ایم ثابت قدم باشیم و از یاد نبریم که شیعیان عصر ظهور را امتحانات و ابتلائات فراوان و لغزش در فتنه‌های گوناگون تهدید می‌کند؛ اما مهمترین آفت و عامل انحراف حرص و طمع و دنیاطلبی است.

وی با بیان اینکه حرص و دنیا دوستی و طمع مال و مقام، صفت رذیله‌ای است که اگر وجود هر انسان حتی شیعه را فرابگیرد، آرام آرام حتی او را به سمت کفر می‌برد، خاطرنشان کرد: از یاد نبریم که آدم‌هایی که روزی پشت سر پیامبرخدا (ص) نماز می‌خواندند، درخانه علی (ع) را آتش زدند و پهلوی دختر رسول‌خدا (ص) را شکستند؛ این افراد هیچ یک به ظاهر لادین و بی‌مذهب نبودند و همگی به مقام زهرای اطهر (س) واقف بودند.

منافع فردی و جناحی را به دفاع از انقلاب مقدم ندانیم

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه در تمام دوره‌های تاریخ اسلام و فتنه‌های رخ داده، کسانی چالش آفریدند که گرفتار طمع جاه و مال و مسؤولیت شدند، افزود: درطول چهاردهه عمربابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز انسان‌های بزرگی از قطار انقلاب پیاده شدند و امروز متأسفانه برخی افراد که حتی بواسطه انقلاب به پست و مقام رسیده‌اند، می‌پرسند چرا باید از انقلاب دفاع کنیم؛ حال آنکه ما نباید منافع فردی و جناحی را به دفاع از انقلاب مقدم بدانیم.

حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به مشکلات معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه و مستضعفینی که بار اصلی انقلاب را به دوش کشیدند و اظهارتأسف از کم‌توجهی برخی مسؤولان، نمایندگان و دولتمردان به این امر، اظهارداشت: رهبری و قانون اساسی همواره حامی مستضعفین هستند، رهبر فرزانه انقلاب هیچگاه از مستکبران نظام و تفکر سرمایه‌داری حمایت نمی‌کنند، اما بی‌تردید جمهوری اسلامی و اهداف آن را عملکرد همه مسئولان به ویژه مسئولان اجرایی کشور محقق می‌کند.

شاهد ضعیف‌ترین مجلس از ابتدای انقلاب هستیم

رییس مجمع جهانی تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی با اشاره به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سالجاری گفت: در تفکر انقلاب اسلامی کسی برای رسیدن به جایگاه و مقام نباید دیگران را تخریب کند، کشورما همانند دهه نخست انقلاب نیازمند دولت و مجلس انقلابی است، متأسفانه در دوره حاضر شاهد ضعیف‌ترین مجلس از ابتدای انقلاب تا به امروز هستیم.

وی با تأکید براینکه سکوت جایز نیست، باید از جایگاه انقلابی گری فریاد بزنیم، نقد ما به عملکرد مسئولان است نه به انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین شعار‌های انقلاب اسلامی این است که مسؤول باید از جنس مردم باشد، آیا وزیر و وکیلی که ماشین خارجی چندمیلیاردی سوار می‌شود یا مسؤولی که ثروت اعلامی او چند هزار میلیارد تومان است درکی از عواقب گرانی بنزین یا مشکل کارگری که چندین ماه است حقوق نگرفته است دارد؟

دولت و مجلس عملکرد انقلابی رییس قوه قضائیه را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به منطق انقلابی و اندیشه الهی رهبر معظم انقلاب که در فتنه اخیر به میدان آمدند و جلوی سیل مخرب بی‌سیاستی و بی‌تدبیری دولت را گرفتند، تصریح کرد: اگر مجلس و دولت از عملکرد انقلابی رییس قوه قضائیه به عنوان الگویی مناسب درس نگیرند و به ریل انقلابی گری برنگردند، به عنوان یک تحلیلگر سیاسی و اجتماعی اعلام می‌کنم که روز به روز مشکلات کشور بیشتر خواهد شد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه متأسفانه این دولت هرکاری که توانست برای رضایت و نزدیک شدن به آمریکا انجام داد که البته همگان نتیجه این سیاست غلط و منفعل را دیدند، اظهارداشت: در شرایط امروز دو راه بیشتر در برابر خود نداریم یا باید تن به ذلت و وابستگی در همه زمینه‌ها بدهیم و یا باید دست از تنبلی و بی‌تفاوتی برداریم و روحیه انقلابی و جهادی را در پیش بگیریم، بی‌تعارف باید گفت اگر "به من چه و به ما چه ها" ادامه پیدا کند، کشور ما به لیبی دیگری تبدیل خواهد شد./۹۷۷/پ203/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات