۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۳۷۷۲۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

عقیده اسلامی، حضور مردمی و قوت رهبری سه عنصر ماندگاری انقلاب

عقیده اسلامی، حضور مردمی و قوت رهبری سه عنصر ماندگاری انقلاب
امام‌جمعه بجنورد گفت: سه عنصر اصلی تداوم انقلاب ما عقیده اسلامی، حضور مردمی و عنصر قوت رهبری است که هر سه این‌ها به هم مربوط‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر، با تبریک یوم‌الله دوازدهم بهمن‌ماه، اظهار کرد: باید عناصر عمده تداوم انقلاب مورد توجه و تبیین قرار گیرد.

وی با اشاره به عناصر تداوم انقلاب اسلامی، افزود: سه عنصر اصلی تداوم انقلاب ما عقیده اسلامی، حضور مردمی و عنصر قوت رهبری است که هر سه این‌ها به هم مربوط‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: یعنی اگر عقیده اسلامی نبود، حضور مردم به این شدت نبود و مردمی بودن انقلاب به اسلامی بودن انقلاب وابسته است و از طرف دیگر قوت رهبری و قدرت رهبری و نفوذ عظیم رهبری و حکمت رهبر، ناشی از موقعیت دینی اوست که این هم بر به اسلام می‌گردد.

وی تصریح کرد: رهبر در جمهوری اسلامی یعنی یک فقیه عادل، مرجع تقلید و مقتداصفتی که اگر مسئله ولایت‌فقیه نبود، ایمان مردم را برنمی‌انگیخت؛ درواقع از عنصر ایمانِ عمیق مردم برای حدوث انقلاب و بقای انقلاب استفاده شد، به برکت اینکه رهبر چنین شأنی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: وقتی تاریخ انقلاب‌های بزرگ را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که نقطه انحرافشان، نداشتن چنین مرکزی است؛ به‌گونه‌ای که انقلاب فرانسه پانزده سال از پیدایش آن نگذشته بود که به یک دیکتاتوری بزرگ و یک هرج و مرج کامل تبدیل شد و در انقلاب اکتبر روسیه هم یک استبداد سیاه یعنی حکومت استالین به وجود آمد.

وی ادامه داد: مادامی که یک رهبریِ قوی و قاطع و مرکز عواطف و محبت‌های مردم وجود نداشته باشد، انقلاب‌ها در چنین خطرهایی هستند؛ یعنی یا انحراف یا اضمحلال و زوال و یا دیکتاتوری نصیب آن‌ها می‌شود؛ اما در انقلاب اسلامی، مسئله ولایت‌فقیه این خلأ را پر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: آینده انقلاب و نظام اسلامی روشن بوده و عناصر حرکت انقلاب در آن فراوان است و عناصر بقا و حیات هم در انقلاب فراوان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته انقلاب و نظام اسلامی دشمن هم زیاد دارد و دشمنش هم قوی است، اما دشمن هم به‌درستی مردم انقلابی ما را نمی‌شناسد. علاوه بر اینکه عنصر اقتدار، بلاشک بیشتر از قدرت دشمن است و قرآن هم می‌فرماید: «إِنَّ کیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفًا»./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات