۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۴۰۰۰۶
سلیمانی:

مجلس دهم ضعیف ترین مجلس ادوار گذشته است

مجلس دهم ضعیف ترین مجلس ادوار گذشته است
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم پای صندوق رأی به معنی حمایت از نظام و قبول جمهوری اسلامی و مخالف با هر نوع دخالت خارجی در ایران است.

محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: حضور مردم پای صندوق رأی به معنی حمایت از نظام و قبول جمهوری اسلامی و مخالف با هر نوع دخالت خارجی در ایران است.

وی گفت: در مسیر استقلال و آزادی است که مردم حس خواهند کرد که رأیی که به صندوق می اندازند، سرنوشت کشور را تعیین می کنند.  

کدام نماینده وامدار کسی نخواهد بود؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخاب اصلح یعنی کسی که توانمند باشد و تجربه داشته و انگیزه کار داشته باشد و در عین حال، انقلابی باشد و برای خدمت به مردم کمر همت را بسته و به دنبال حاشیه سازی ها نباشد؛ اگر چنین فردی در مجلس حضور پیدا کند، مطمئناً وامدار کسی نخواهد بود و با توانمندی که دارد، برای کشور و انقلاب کار خواهد کرد.

وی با بیان این که در حدود 20 سال اخیر برخی دست به فریب مردم زده اند، افزود: مردم در خصوص فریب انتخاباتی هنوز آنطور که باید، ورزیده نشده اند و رسانه ها و نخبگان باید روشنفکری بیشتری کنند و امروزه دوران آن نیست که شعار عجیبی دهند که رأی بگیرند و به مجلس راه پیدا کرده و هیاهوی کنند.

مجلس دهم ضعیف ترین مجلس بود

سلیمانی مجلس دهم را ضعیف ترین مجلس در ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: این مجلس ضعیف ترین مجلسی بوده که تاکنون تشکیل شده و هیچ خاصیتی عملاً برای مردم نداشته و نه نظارتی بر عملکرد دولت انجام گرفته و نه قانون جامع، کامل و مانعی تصویب شده است، بنابراین، این مجلس نتیجه فریب های دور قبل است.

وی در رأس بودن مجلس را در گرو انتخاب افراد اصلح دانست و گفت: امروز مردم باید با مشورت هایی که می کنند، افراد اصلح را انتخاب کنند که اگر اصلح انتخاب شود مجلس در رأس خواهد بود.

نقش حضور گسترده مردم بر امنیت ملی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه حضور گسترده مردم با امنیت ملی پرداخت و تصریح کرد: هر چه حضور بیشتر باشد، این حضور اثرگذاری مستقیمی بر روی امنیت ملی دارد و دشمنان نمی توانند به این کشور نگاه چپ کنند و مردم سالاری دینی را عمق می بخشد و از طرف دیگر در درون مردم امید ایجاد می کند که نمایندگانی را انتخاب کرده اند که فریاد رس آنها خواهند بود و در مجلس درباره مشکلات موجود در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وقت می گذارند و به حل مشکلات می پردازند.

وی افزود: اگر مردم به خوبی انتخاب کنند، سربلندی و افتخار برای خودشان است و نتیجه آن را خواهند دید و اگر انتخاب مناسبی نداشته باشند، مجلسی مثل مجلس کنونی بر روی کار خواهد آمد که ثمره ای نخواهد داشت./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات