۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۴۰۹۱۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز عامل ارتباط با باطن عالم و ملکوت عالم است

نماز عامل ارتباط با باطن عالم و ملکوت عالم است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: نماز عامل ارتباط با باطن عالم و ملکوت عالم بوده و از سوی دیگر غفلت سوز و بصیرت ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، بر اهمیت و اهتمام بیشتر نسبت به اقامه نماز تأکید کرد.

وی با اشاره به راهکارهای عملی برای ترغیب به نماز، اظهار کرد: نماز نماد دین‌داری است و در آموزه‌های دینی هم داریم که «الصِلاةُ میزانٌ» و درواقع میزان سنجش دین‌داری و دین‌شناسی نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز شکر عملی در برابر نعمت‌های فراوان خداوند است، خاطرنشان کرد: نماز عامل ارتباط با باطن عالم و ملکوت عالم بوده و از سوی دیگر غفلت سوز و بصیرت ساز است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در نماز هم هدف شناسی مطرح است (ایّاکَ نَعْبُدُ) و هم راه‌شناسی (اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ) و هم رهبر شناسی (صِراطَ الَّذینَ أَنعَمتَ عَلَیهِم) و هم راهزن شناسی وجود دارد (غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَ لَا الضَّالِّینَ) آیا چنین نمازی دوست‌داشتنی نیست؟

وی در ادامه با تأکید بر درونی سازی ارزش‌هایی ازجمله نماز در بین نسل جدید، اظهار کرد: اگر داده‌ها به جوانان با عقلانیت و معنویت همراه باشد آن‌ها را در صراط مستقیم نگه خواهد داشت و دین‌داری به‌زور احساسات ماندگاری ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به دل‌بستگی جوانان به مکتب سیدالشهدا (ع)، تصریح کرد: انتظار می‌رود جوانانی که این میزان به هیئات و عزاداری امام حسین (ع) علاقه و اهتمام دارند نسبت به واجبات دینی ازجمله نماز هم حساسیت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: مکتب امام حسین (ع) سوژه‌هایی دارد که هرکدام از آن‌ها می‌تواند دل‌ها را به‌سوی خود بکشد و عقل‌ها را پرورش دهد.

وی تصریح کرد: ظلم‌ستیزی، غیرت دینی، عزتمندی، دشمن‌شناسی، تسلیم‌ناپذیری، ایثارگری، استقامت و شجاعت، ذلت گریزی، آزادگی، تکلیف محوری، شهادت باوری، اخلاص، خداباوری و معاد باوری و... ازجمله آموزه‌های مکتب سیدالشهدا است که می‌تواند فرد و جامعه را به صلاح و تعالی در شئون مختلف برساند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات