۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۶۴۱۹۰۵

اخبار «مهربانی» و «مطالبه‌ای» از وضعیت سفید کرونا در کرمان

اخبار «مهربانی» و «مطالبه‌ای» از وضعیت سفید کرونا در کرمان
کرمان تا امروز همچنان وضعیت سفید خود را در بین استان‌های کشور در ابتلای به کرونا حفظ کرده البته مطالباتی هم مردم از مسؤولان استان و اخذ تصمیماتی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کرمان پهناورترین استان کشور خوشبختانه تا امروز همچنان وضعیت سفید خود را در بین استان‌ها در مثبت بودن کرونا ویروس حفظ کرده و خبرهای مهربانی هم همچنان از جای جای استان به گوش می‌رسد هر چند در این بین نباید غافل بود از اینکه هیچ اثری از این بیماری در استان نباشد و باید تمام نکات بهداشتی را طبق توصیه‌هایی که می‌شود رعایت کرد.

فضای مجازی پر است از سوالات و ابهامات که چرا کرمان! مگر می‌شود کرمان پاک باشد گویا همه در انتظار خبری هستند و منتظرند کرمان هم در لیست مبتلایان به ویروس اضافه شود اما هیچ‌کس از مهربانی‌ها و حواشی مثبت آن نمی‌گوید تا کمی از استرس و اضطراب ناخواسته این روزها را در بین مردم کم کنند.

مطالباتی که مردم در فضای مجازی مطرح می‌کنند

هرچند مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و ... این روزها در کرمان نیز همانند سراسر کشور تعطیل شده اما برخی نگران از باز بودن اماکنی مثل گیم‌نت‌ها و ... برای فرزندانشان بودند و می‌گویند مدارس تعطیل شده و نوجوانان را نمی‌شود در خانه نگه داشت رو آوردند به گیم‌نت‌ها و باید فکری برای تعطیلی آنها شود.

تعدادی از خانواده‌ها هم که همسرانشان کارمند ادارات هستند خواسته‌شان تصمیم‌گیری در خصوص کاهش ساعات اداری و ... است که در این خصوص نیز تا امروز هیچ تصمیمی در استان گرفته نشده و روال ساعات اداری همچون قبل است یکی از نکاتی که در آینجا مطرح می‌کنند با توجه به تعطیلی مهدکودک‌ها نگرانی مادران کارمند بود که مطرح شد و خواستار پیگیری این مسئله از سوی مسئولان بودند.

مردم تأکید دارند مسئولان در ورودی استان کنترل داشته باشند مسافرانی که وارد استان می‌شوند و از آنها تست گرفته شود.

توزیع ماسک رایگان توسط یک فروشنده در سیرجان

یک فروشنده تجهیزات پزشکی در خیابان شهید نصیری سیرجان در یک اقدام زیبا ماسک و دستکش رایگان جهت کمک به مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا توزیع کرد.

آقای قاسمی به خبرنگار فارس گفت: موجودی مغازه که بیش از 3 هزار ماسک و 2 هزار دستکش بود و در مغازه داشتم بین عابران و رهگذران توزیع کردم تا بتوانم خدمتی را در مسیر مبارزه ویروس کرونا داشته باشم.

توزیع یک هزار ماسک رایگان توسط کسبه زرندی

یک فروشگاه در شهر زرند نیز بیش از یک‌هزار ماسک به‌صورت رایگان توزیع کرد.

ایزدی فروشنده این کالای پزشکی در خیابان پرستار زرند در این زمینه اظهار کرد: با توجه به اینکه متاسفانه عده‌ای سودجو ماسک را به قیمت چند برابر به‌فروش می‌رسانند و باعث نگرانی بسیاری از مردم شده است تصمیم گرفتم تمام یک‌هزار ماسک موجود در مغازه‌ام را به‌طور رایگان در اختیار همشهریانم قرار دهم تا موجب خشنودی خداوند شود و سهم کوچکی در ارائه خدمت به شهروندان داشته باشم.

پیام کوهنوردان تا طنزهای کاربران برای کرونا

پیام کوهنوردان رفسنجانی از فراز قله برفدون راویز این شهرستان که اعلام کردند، «قوی‌تر در کنار هم کرونا را شکست می‌دهیم یگی دیگر از صحنه‌های زیبای این روزها در استان بود.

طنزهای کاربران فضای مجازی نیز در ارتباط با کرونا گهگاهی خنده‌ای بر لب کاربران می‌نشاند از شعرها و شوخی‌های کاربران فضای مجازی که با ویروس کرونا دارند.

اما در این بین نباید غافل باشیم از برخی توصیه‌ها و پست‌های فضای مجازی که نقش مهمی در افزایش آرامش و کاهش استرس و اضطراب بین مردم دارد و علاوه بر اینکه نکات مهم بهداشتی را به آنان یادآوری می‌کند مردم را به امیدواری و توکل به خداوند متعال دعوت می‌کنند تا انشاءالله به‌زودی شاهد شکست کرونا در کشور و دنیا باشیم./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات