۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۴۳۳۵۸
حجت الاسلام شاملویی:

رعایت بهداشت جسمی و روانی مهم ترین توصیه به مردم است

رعایت بهداشت جسمی و روانی مهم ترین توصیه به مردم است
معاون آموزش حوزه علمیه دورود با اشاره به شیوع بیماری کرونا و قرنطینه شدن خانواده ها، گفت: مهم ترین توصیه به مردم رعایت بهداشت جسمی و روانی است.

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش حوزه علمیه آیت الله بروجردی دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به دامنگیر شدن ویروس کرونا در جامعه بیان داشت: در این راستا باید به چند نکته توجه داشت.

وی افزود: در زندگی بشر به صورت طبیعی گرفتاری های مختلفی وجود دارد و باید به زندگی در مقابل بلایای طبیعی و بلایایی که در زندگی فردی و اجتماعی وارد می شود نگاه درستی داشته باشیم.

معاون آموزش حوزه علمیه دورود بر ضرورت حفظ و توجه به اصول بهداشت روان تأکید و خاطرنشان کرد: در زمان بروز مشکلات تسلط بر خود در جامعه کمتر توجه می شود.

وی تأکید کرد: با فرهنگ سازی باید بین مردم تبیین شود که در زمان بروز مشکلی نباید روحیه خود را از دست بدهیم بلکه باید جلوی ضربه زدن به جامعه از ابعاد مختلف گرفته شود.

حجت الاسلام شاملویی اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی که به وجود می آید، فرد باید بپذیرد و تسلیم حوادث نشود بلکه به مقابله و تلاش برای رفع مشکل اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط امروز و با مسأله کرونا باید برخورد درست داشته باشیم، ادامه داد: برای ریشه کن کردن ویروس کرونا و در امر بهداشت باید به نظر کارشناسان توجه شود، مسافرت نرفتن، در خانه ماندن و شستشوی دست ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه دورود با تأکید بر حفظ بهداشت روان و توجه به مسائل بهداشتی عنوان کرد: مردم باید نگاه تحلیلی و فراموضوعی به این مسأله داشته باشند و فارغ از بحث بیماری به بحث جنگ بیولوژیک که احتمال آن قوی است و شاید از جانب مسؤولان نیز مورد توجه قرار نگرفته است، توجه داشته باشند.

وی افزود: امروز با جنگی جدی که فراتر از بحث فراگیری بیماری کرونا است درگیر هستیم و باید مدیریت قوی تر داشته باشیم و در سایه نگاه تحلیلی قوی بتوان این دوره را پشت سر گذاشت./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات