۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۴۳۶۸۶
حجت الاسلام حسینی کیا در گفت وگو با رسا:

مجلس باید با تمام توان زیرساخت‌های تحقق بیانیه گام دوم را فراهم کند

مجلس باید با تمام توان زیرساخت‌های تحقق بیانیه گام دوم را فراهم کند
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاه به نقش مجلس شورای اسلامی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مجلس باید زیر ساخت های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم کند.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو فراکسیون روحانیت مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تأکید بر اهتمام همه دستگاه ها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: الزامات بیانیه گام دوم انقلاب عبارت از خدمتگرار بودن، پاک بودن، کار جهادی انجام دادن، استکبار ستیزی، نهراسیدن از دشمن، ایستادگی پای ارزش های انقلاب، میدان دادن به جوانان، مشارکت مردم در امور کشور به معنای حقیقی کلمه و شفافیت در عملکرد مسؤولان است.

وی با اشاره به اهمیت اعتماد مردم در رفع مشکلات گفت: اگر اعتماد مردم را به آنها برگردانیم، همانطور که پای انقلاب ایستاده اند، تا رفع مشکلات هم ایستادگی خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، کنار هم بودن مسؤولان و مردم را یکی از مطالبات بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و تصریح کرد: این در کنار مردم بودن باید به گونه ای باشد که مردم هیچ فاصله ای را در این راستا احساس نکنند، یعنی مسؤولان را از جنس خود بدانند.

حجت الاسلام حسینی‌کیا مطالبه را اولین خواسته به حق مردم دانست و اظهار داشت: مردم در قالب جلساتی که می توانند با مسؤولان و نمایندگان داشته باشند، مطالبات خود را مطرح کنند و علت اجرایی نشدن برنامه ها و یا پیش روی کند آنها را جویا شوند که این مطالبه گری می تواند تلنگری به مسؤولان در راستای مسؤولیتشان باشد.

وی با اشاره به ضرورت همبستگی میان مسؤولان و مردم گفت: مسؤولان نیز با شفافیت و اطلاع رسانی و با در بطن مردم بودن می توانند ظرفیتی برای همبستگی میان حاکمیت و مردم ایجاد کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی به نقش مجلس در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: مجلس در ایجاد زیرساخت ها و رفع خلأهای قانونی می تواند ایفای نقش کند؛ یکی از اموری که در مجلس دهم انجام گرفت، این بود که در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب، بازنشستگان برای میدان دادن به جوانان از تصدی مسؤولیت کنار بروند.

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت هایی که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب می توان پیگیری کرد، شفافیت در مسائل مالی و اقتصادی مسؤولان در قبل، حین و پس از دوران تصدی مسؤولیت و مشخص شدن یک سری شعب قضایی برای بررسی تخلف فرد خاطی در اسرع وقت است که مجلس با این ظرفیت می تواند، خلأهای قانونی را برطرف کند.

حجت الاسلام حسینی‌کیا با بیان این که از دیگر ظرفیت های مجلس ایجاد زیرساخت های قانونی حوزه اشتغال است، خاطرنشان کرد: حوزه اشتغال ما گرفتار بروکراسی اداری است که مجلس می تواند این مشکل را رفع کند؛ به عنوان مثال، میانگین صدور یک مجوز حدود شش ماه بوده و این یک فاجعه است و باید به سمت طراحی سامانه ای برویم که نهایتاً در طول یک هفته، اهلیت مالی و فنی فرد متقاضی را مشخص و حاکمیت مجوز را اعطا کند تا فرد متقاضی به اشتغال زایی بپردازد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات