۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۴۴۰۲۶
رسا گزارش می هد؛

توصیه علمای کردستان برای مقابله با بیماری کرونا

توصیه علمای کردستان برای مقابله با بیماری کرونا
تعدادی از ائمه جمعه، مدیران حوزه های علمیه و علمای کردستان در گفت‌وگوهایی کوتاه با خبرگزاری رسا به بیان توصیه های بهداشتی واخلاقی برای غلبه بر کرونا پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، در این روزهای سرنوشت ساز که کشور به نوعی درگیر بیماری کرونا می باشد، بسیاری از علما و روحانیون دینی مردم را نسبت به این بیماری و همراهی با مسئولان امر برای ریشه کن کردن این اپیدمی سفارش می کنند.

این روزها بیماری کرونا به اولین خبر رسانه های جهان و نیز گفتگوهای ملت های جهان تبدیل شده است، همگیری که بسیاری از بخش های جامعه را به نوعی درگیر خود کرده است.

ابعاد این فاجعه بزرگ انسانی گریبان نزدیک به 125 کشور دنیا را گرفته است و روز به روز به دامنه این بیماری در جهان افزوده می شود.

با این حال تلاش تیم های تحقیقاتی و پزشکی برای مهار این بیماری مهلک در جهان ادامه دارد و بی شک در آینده ای نزدیک این اپیدمی مهار خواهد شد ولی نیازمند زمان است.

در این میان ایران نیز به دلیل داشتن آمار بالای مبتلایان جزو یکی از کشورهای درگیر با این بیماری در جهان شناخته می شود و متاسفانه از آغاز شیوع این ویروس تاکنون شاهد ابتلای بیش از 10 هزار ایرانی و مرگ بیش از 420 هم وطن می باشیم.

لذا می طلبد که جامعه و مردم در کنار دولت و نظام مقابله ای هوشمندانه در مقابل این بیماری داشته باشند تا ان شاء الله شاهد ریشه کن شدن این ویروس در کشور و جهان باشیم.

با این وجود مردم در این بین مهمترین و اصلی ترین نقش را در مبارزه با بیماری کرونا دارند و بی گمان عدم همراهی مردم هرگز نمی تواند مسئولان و دولتمردان کشور را در غلبه بر این بیماری یاری کند.

 

 

توصیه علمای کردستان  بیماری کرونا

آیت الله سیدمحمدحسینی شاهرودی:

عقل حکم می کند تمام نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنیم

آیت الله سیدمحمدحسینی شاهرودی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان اظهار داشت: کشور و جامعه ایران روزهای بسیار حساس و سختی را می گذارند و به عینه شاهد تلاش ایثارگران عرصه بهداشت و درمان در کشور هستیم.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با این حال عقل حکم می کند که در برابر این بیماری تمام نکات بهداشتی، ایمنی و هشدارهای بهداشتی را رعایت نماییم.

آیت الله شاهرودی ادامه داد: مردم باید با حمایت از متولیان بهداشتی بخشی از این مبارزه مهم و سرنوشت ساز را رهبری و مدیریت کنند، لذا برای جلوگیری از شیوع این بیماری در این مدت در خانه هایمان بمانیم و با این امر بی شک سهم مهمی در ریشه کن کردن این بیماری خواهیم داشت.

 

 

 

توصیه علمای کردستان  بیماری کرونا

مدیر حوزه علمیه استان کردستان:

مردم باید در این روزها بیش از گذشته با مسؤولان بهداشتی همراه باشند

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا  عنوان داشت: دین مقدس اسلام، دینی اجتماعی و جامع است و تمامی پاسخ های بشریت را در دل خود دارد، لذا همه باید همانگونه که دین مقدس اسلام و به ویژه رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام سفارش کرده اند در رعایت موازین بهداشتی کوشا باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: همچنین در این میان باید قدردان زحمات تیم های پزشکی در این روزهای سخت باشیم، انسان هایی که برای نجات جان هم وطنان خود، سلامتی خود را به صورت جدی در معرض خطری بزرگ بنام کرونا قرار داده اند.

وی تصریح کرد: می طلبد که بیش از پیش قدر این ایثارگران عرصه سلامت را بدانیم و قدردان گذشت و نوع دوستی این عزیزان که تاکنون نزدیک به 60 شهید در این راه داده اند، باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه مردم باید در این روزها بیش از گذشته با مسئولان بهداشتی همراهی کنند، عنوان داشت: در شرایط کنونی بهترین و امن ترین روش برای جلوگیری از ویروس کرونا ماندن در خانه می باشد.

 

 

توصیه علمای کردستان  بیماری کرونا

ماموستا فایق رستمی:

کار رزمندگان سلامت مصداق بارز «مجاهد فی سبیل الله» است

ماموستا فایق رستمی؛ امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: متاسفانه چند ماهی است که بیماری کرونا به شدت کشورمان را تحت تاثیر خود قرار داده و خسارت های زیادی در این زمینه متوجه ما نموده است.

امام جمعه سنندج بیان داشت: دین اسلام دینی اجتماعی است و در بحث بهداشت فردی و اجتماعی تاکیدات بسیاری دارد که بی شک رعایت این موازین شرعی ریسک ابتلا به هر نوع بیماری را کاهش می دهد، لذا در این برهه خاص از تاریخ باید به اصل دین رجوع کنیم و در کنار رعایت موارد بهداشتی مطرح شده از سوی متولیان امر، توصیه های بهداشتی اسلام را نیز مدنظر داشته باشیم.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه مردم باید خود را ملزم به همراهی و تعامل با دستگاه های درگیر در این امر بدانند، عنوان داشت: بهترین راه برای در امان ماندن از ویروس کرونا که قدرت سرایت بالایی دارد، ماندن در خانه می باشد، لذا از هم استانی های محترم می خواهیم و درخواست داریم که تا زمان فروکش کردن این اپیدمی همچنان در خانه بمانند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین باید در این روزهای سخت قدر فرزندان و رزمندگان عرصه سلامت را بیش از گذشته بدانیم. کسانی که سلامتی و آینده خود را فدای سلامت هم وطنان خویش کرده اند که این همان مصداق بارز «مجاهد فی سبیل الله» می باشد.

 

 

 

توصیه علمای کردستان  بیماری کرونا

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

کرونا در کشور ریشه کن نمی شود مگر اینکه همراه با یک عزم بزرگ ملی باشد

حجت الاسلام والمسلمین حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  اظهار داشت: بیماری کرونا در کشور ریشه کن نمی شود مگر اینکه در پشت سر آن یک عزم بزرگ ملی باشد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: مردم باید با ماندن در منزل و رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تردد، مهمانی و... مسئولان را در بحث مبارزه با کرونا یاری نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری یادآور شد: در حال حاضر بخش اعظمی از ظرفیت های کشور درگیر این ویروس شده است و به عینه شاهدیم که در حدود 60 پزشک در راه مبارزه با این بیماری جان خود را فدا کرده اند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی این عزیزان «شهیدان سلامت» می باشند.

این استاد حوزوی بیان کرد: اگر می خواهیم که کرونا بیش از این به ساختار جامعه آسیب نزند همه باید هشدارهای بهداشتی را رعایت نماییم، زیرا همه جزوی از جامعه هستیم و نه نوعی هر کسی از ما در بحث مبارزه با این بیماری وظایفی بر عهده دارد.

 

 

 

توصیه علمای کردستان  بیماری کرونا

ماموستا عبدالرحمن خدایی:

رعایت ابتدایی ترین روش های بهداشتی می تواند ما را بر بیماری کرونا پیروز کند

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه اظهار داشت: متاسفانه در آخرین روزهای سال 98 شاهد شیوع بیماری کرونا و مرگ بسیاری از هم وطنان و هم استانی هایمان هستیم که این برای همه ما دردناک می باشد.

امام جمعه بانه ادامه داد: در این روزهای بسیار سرنوشت ساز برای کشور و به ویژه جهادگران عرصه بهداشت همه باید بتوانیم با یک بسیج عمومی کرونا را شکست دهیم و اجازه ندهیم که کشور بیش از این خسارت ببیند.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: رعایت ابتدایی ترین روش های بهداشتی و نیز آنچه که اسلام درباره بهداشت فردی دستور داده است می تواند ما را بر این بیماری پیروز کند، لذا از مردم استان درخواست داریم که هشدارها و پیام های بهداشتی را جدی بگیرند.

امام جمعه پاوه بیان کرد: شاید قرنطیه شدن در خانه برای همه ما به نوعی سخت باشد، ولی بهترین راه همین امر است، لذا باید با توکل به خداوند متعال زمینه های از بین رفتن این بیماری در کشورمان را مهیا کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
این روزها باید فیلم یتیم خانه ایران را چند بار دید. مریضی وا گیری که در ایران باعث از بین رفتن جان میلیون ها ایرانی شد. عدم حمایت از بیماران ایرانی و نرساندن دارو باعث مرگ چند صد هزار هم وطن ایرانی شد؛ اما امروزه ویروسی وارد ایران اسلامی شده است .
آزمون تاریخی ملت ایران است. تلاش کادر درمانی نظام با همراهی این روزها باید فیلم یتیم خانه ایران را چند بار دید. مریضی همه گیری که در ایران باعث از بین رفتن جان میلیون ها ایرانی شد. عدم حمایت از بیماران ایرانی و نرساندن دارو باعث مرگ صدها هزار ایرانی شد؛ اما امروزه ویروسی وارد ایران اسلامی شده است نیروهای خودجوش مردمی و نیروهای مسلح خصوصا سپاهیان عزیز امروز جان ملیونها ایرانی را از خطر نجات داد.
در این بحبوحه از رسانه ملی و خبرگزاریها برای اطلاع رسانی عمومی تقدیر فراوان داریم.
0
0