۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۴۶۲۰۷
استاد حوزه علمیه:

روند حرکت نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف مثبت و روبه‌جلو است

روند حرکت نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف مثبت و روبه‌جلو است
استاد حوزه علمیه با اشاره به حرکت روبه‌جلوی جمهوری اسلامی، گفت: به‌رغم همه مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گام‌های بلندتر و استوارتری به جلو برداشته است.

حجت‌الاسلام محمد غلامی، استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دوازدهم فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب درزمینهٔ گذشته و آینده نظام جمهوری اسلامی چراغ و راهنما است.

وی افزود: روح حاکم بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نگاه خوش‌بینانه جوانان به آینده و راندن ترس و نومیدی از خود و دیگران به‌عنوان کلید اساسیِ همه قفل‌ها و نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد برای تحقق آرمان بزرگ انقلاب یعنی ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج) در سه مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به حرکت روبه‌جلوی جمهوری اسلامی، اضافه کرد: به‌رغم همه مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گام‌های بلندتر و استوارتری به جلو برداشته است.

وی ادامه داد: امروز گسترش حضور قدرتمندانهٔ سیاسی جمهوری اسلامی در غرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسر جهان سلطه به جایی رسیده است که دشمن برای مقابله سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی، خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت مُعاند یا مرعوب می‌بیند و البتّه باز هم در رویارویی، شکست می‌خورد.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: آنچه در این ویژگیِ جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار داد باور به این رجاء واثق است که به فضل خدا، ادامه راه به دشواریِ گذشته‌ها نیست.

وی تصریح کرد: حضرت آقا دراین‌باره نوشته‌اند: «راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنبالهٔ این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود».

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به سیرت منطقی و آینده روشن جمهوری اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند که جمهوری اسلامی، متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیت‌های نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست، امّا به اصول خود به شدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس است.

وی تصریح کرد: بی‌شک فاصلهٔ میان بایدها و واقعیت‌ها، همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را عذاب داده و می‌دهد. امّا این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات