۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۴۸۲۵۳
اقدامات جهادی در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی؛

از شناسایی محله به محله نیازمندان تا اجرای طرح‌هایی برای خانواده‌ها

از شناسایی محله به محله نیازمندان تا اجرای طرح‌هایی برای خانواده‌ها
اقدامات جهادی در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی تداوم دارد؛ از شناسایی نیازمندان، محله به محله توسط مساجد محلات تا اجرای طرح‌هایی برای حفظ روحیه معنوی خانواده‌ها در کرونا.

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین جلسه مسؤولان قرارگاه‌های رزمایش همدلی، مواسات و انفاق مومنانه آذربایجان‌شرقی بصورت ویدیو کنفرانس و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و ائمه جمعه شهرهای استان در سالن ویدیو کنفرانس برگزار شد.

اقدامات جهادی طلاب مرند در ایام کرونایی

در این جلسه، حجت الاسلام نعمت زاده امام جمعه مرند ابراز داشت: بعد از بازگشت از دیدار رهبری و اطلاع از شیوع کرونا، ستادی تشکیل به غیر از قرارگاه زیستی با پشتیبانی روحانیت و گروه‌های جهادی اقدام به تهیه ماسک، ضدعفونی سازی شهرستان و روستاها و تغسیل فوتی‌ها نموده ایم.

دو هزار بسته گوشت قربانی در میانه بین نیازمندان توزیع شد

حجت الاسلام پورمحمدی امام جمعه میانه نیز با تاکید بر این که با پیروی از فرمایشات رهبری به بیش از دو هزار نفر در روز نیمه شعبان قربانی ذبح شده و گوشت احسان داده شد، همچنین سی هزار دستکش و ماسک و لباس ایزوله تولید و تحویل داده شده است.

اتحاد مثال زدنی مردم برای همدلی و کمک به نیازمندان

حجت الاسلام رضوی امام جمعه بستان آباد گفت: شبکه بهداشت، مردم، بسیج و سپاه با اتحادی مثال زدنی دست به دست هم داده و شاهد اقداماتی قابل تقدیر در سطح شهرستان بوده ایم.

با همت گروه‌های جهادی در تولید و توزیع ماسک و ضدعفونی کننده در اهر کمبودی نداریم

حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه اهر از توزیع بسته‌های معیشتی و پک‌های بهداشتی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: هیچ کمبود ماسک و ضدعفونی کننده ای در شهرستان نداریم و با همت گروه‌های جهادی تولید و توزیع می‌شود.

شناسایی نیازمندان، محله به محله توسط مساجد محلات اسکو

حجت الاسلام مرادپور امام جمعه اسکو با بیان این که نیازمندان توسط مساجد شناسایی می‌شوند، افزود: کمک‌های معیشتی جمع آوری شده و خواهد شد تا میان اقشار نیازمند و آسیب پذیر توزیع شود، همچنین روزانه ده هزار عدد ماسک توسط بسیجیان تولید و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با کمک خیرین، نانوایی‌ها نان را رایگان کرده اند تا نیازمندان بتوانند به راحتی اقدام به تهیه نان کنند و پول نیز رد و بدل نشود.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه هریس گفت: تولید و تهیه ماسک و مایع ضدعفونی کننده از ابتدای کرونا در این شهرستان بوده و تلاش داریم با کمک اصناف، اتحادیه‌ها و روحانیون مساجد اقدام به شناسایی نیازمندان کرده و با تهیه بانک اطلاعاتی نیازمندان، مخصوصا آن‌ها که کسب و کار خود را از دست داده اند، کرده و کمک‌های معیشتی برای آنان در نظر بگیریم.

وی با بیان این که در کنار آموزش و پرورش جهت تداوم امر آموزش بوده ایم، گفت: طرح‌هایی مانند معلم یار، مشاوره در خانواده، یک خانه یک مسجد جهت حفظ روحیه معنوی خانواده‌ها و کاهش استرس‌های آنان انجام می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات