۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۴۸۳۱۱
با توجه به کمبود ذخایر خونی صورت می گیرد؛

اهدای خون از سوی طلاب و روحانیان خوزستانی

اهدای خون از سوی طلاب و روحانیان خوزستانی
حجت الاسلام کیانی با اشاره به کمبود ذخایر خونی، گفت: طلاب در صورت تمایل برای اهدای خون فردا از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به سازمان انتقال خون اهواز در جنب بیمارستان رازی مراجعه کنند.
حجت الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دعوت سازمان خون برای اهدای خون اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، حضور مردم برای اهدا خون بسیار کاهش پیدا کرده و و ذخایر گروه‌های خونی کاهش چشمگیری دارند؛ از این رو در شرایط مذکور نیاز به اهدای خون بیشتر احساس می‌شود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیت استان در کنار سایر نهاد‌ها و ارگان و گروه‌ها در مقابله با کرونا ویروس حضور فعالی دارند، خاطرنشان کرد: ضدعفونی اماکن عمومی و خانه‌های محرومان، غسل و کفن اموات کرونایی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، در کنار تأکید بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و در خانه ماندن، نمونه کوچکی از اقدامات طلاب و روحانیت استان در مقابله با کرونا ویروس و دستگیری از نیازمندان است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه فراخوان اهدای خون در سراسر استان صورت می‌گیرد، ادامه داد: در زمینه اهدای خون نیز فراخوانی از سوی شورای هماهنگی نهاد‌های حوزوی استان صادر و براساس آن طلاب و روحانیانی که تمایل به اهدای خون دارند، باید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره (۰۹۳۹۴۲۴۹۱۸۵) حجت الاسلام آلبوغبیش تماس بگیرند.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه «اهدای خون اهدای زندگی» شعار فراخوان است، اضافه کرد: سازمان انتقال خون نیاز به همه گروه‌های خونی را اعلام کرده است، طلاب عزیز در صورت تمایل برای اهدای خون فردا از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به سازمان انتقال خون در جنب بیمارستان رازی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۲۴ امشب طلاب و روحانیان فرصت هماهنگی برای حضور دارند، تصریح کرد: طلاب و خانواده‌های بسیاری از طلاب تاکنون برای حضور اعلام آمادگی کردند؛ ناگفته نماند با توجه محدودیت تخت و رعایت توصیه‌های پزشکی، طلاب و روحانیت هر یک ساعت اهدای خون خواهند داشت./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات