۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۴۸۴۶۶
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

ضرورت ارتقای سطح علمی حوزه علمیه استان خوزستان

ضرورت ارتقای سطح علمی حوزه علمیه استان خوزستان
آیت الله موسوی جزایری گفت: از اعضای شورای حوزه علمیه استان خواهان ارتقای سطح علمی و مدارج بالاتر و بی نیازی علمی طلاب استان از سفر به مراکز حوزوی سایر استان‌ها هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رییس حوزه علمیه اهواز، در گفت و گو با شبکه جهانی الاهواز، هدف از برگزاری جلسه شورای حوزه علمیه خوزستان را عمل به دستور‌ها و وظایف برای ارتقای بیشتر حوزه علمیه استان برشمرد و گفت: رهبرانقلاب دستور دادند که حوزه علمیه خوزستان، مستقل و ریاست و مدیریت جداگانه‌ای داشته باشد و مسیر ترقی را بردارد.

رییس حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه در جلسه مذکور اعضای شورای حوزه استان مشخص شدند، افزود: آیات شفیعی، کعبی و حیدری، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد و حجج اسلام امام، قاضی دزفولی و علی جزایری و بهرامپور به عنوان اعضا معرفی شدند تا برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای آینده حوزه علمیه استان طرح کنند.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: از اعضای شورای حوزه علمیه استان خواهان ارتقای سطح علمی و مدارج بالاتر (سطح ۴ و ۵) و بی نیازی علمی طلاب و روحانیت استان از سفر به دیگر مراکز حوزوی سایر استان‌ها هستیم، مراکز تخصصی همچون فلسفه، علوم اجتماعی، علم تفسیر و حدیث، روانشناسی و ولایت اهل بیت (ع) زیرنظر حوزه علمیه استان راه اندازی شوند.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان باید همه تخصص‌های حوزوی موجود باشد، خاطرنشان کرد: مراجع تقلید و رهبرانقلاب از کیفیت و کمیت فعالیت‌های حوزه علمیه استان آگاهی دارند و تقدیر و تشکر اخیر رهبرانقلاب از طلاب خوزستانی در راستای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا یک نمونه از توجهات معظم له است.

رییس حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه کمک رسانی طلاب خوزستانی، شهر‌ها و روستا‌ها را شامل می‌شود، تصریح کرد: از توجهات رهبرانقلاب به استان خوزستان تقدیر و تشکر می‌نمایم، در هر دیداری که با معظم له داشتیم همیشه ما را مأمور به ابلاغ سلام شان به مردم خوزستان کردند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات