۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۴۸۴۷۳
آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» در ‌سیستان و بلوچستان؛

سبدهای حمایتی ‌میان نیازمندان توزیع می‌شود

سبدهای حمایتی ‌میان نیازمندان توزیع می‌شود
جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان از آغاز رزمایش کمک مؤمنانه با هدف حمایت از اقشار نیازمند در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمد ناظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» با هدف حمایت از اقشار نیازمند استان سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر این رزمایش، اظهار داشت: در روز بسیار مهم ولادت با سعادت امام زمان(عج)، رهبر انقلاب طی سخنرانی به رزمایش "کمک مومنانه" اشاره کردند؛ به محض اینکه این سخنرانی توسط ایشان صورت گرفت فرزندان سپاهی و بسیجی که چشم به فرمان رهبر دوخته از آغازین لحظات کار را شروع کرده و به صورت منسجم و تشکیلاتی یک روز پس از سخنرانی ایشان به برگزاری جلسات کشوری از طریق ویدئوکنفرانس اقدام کردند و با اعلام این رزمایش در واقع به ندای رهبری لبیک گفته و این پیشنهاد به عنوان یک دستور توسط فرماندهان سپاه و بسیج تلقی شد و با رمز "یا صاحب الزمان عجل الله" با عنوان رزمایش «کمک مومنانه» که برگرفته از فرمایشات رهبر انقلاب است، کار را شروع کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با اعلام این رزمایش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که معمولاً نشأت گرفته از مشکلات ناشی از بیکاری و دغدغه‌های معیشتی در پی بیماری کرونا است، از برخی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی پرده برداشتند که در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌کنیم. این رزمایش و رزمایش‌های مشابه مطمئناً به سرمایه اجتماعی کشورمان می‌افزاید و حتی موجب می‌شود اثرات اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی بیماری کرونا کاهش پیدا کند و آن روحیه انقلابی، جهادی و همدلی ملت ایران آلام و درد کشیده آن جامعه را که به مشکل برخورده‌اند تسکین خواهد داد.

سردار ناظری ادامه داد: در این مدت توسط همه گروه‌های مردمی به ویژه گروه‌های جهادی بسیج و پاسداران شاهد ابتکارات زیادی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بودیم و امید است رزمایش «کمک مومنانه» نیز منجر به نوع‌دوستی ملت ایران و همچون همیشه حرکت ایثارگرانه در کشور و در سطح استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته باشد.

جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هدف از این رزمایش به صحنه درآوردن کمک‌های مردمی برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا با استفاده از ظرفیت رده‌های مقاومت بسیج است و امید است بتوانیم با استفاده از کمک‌های مردمی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی با محوریت بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج، این مهم را به انجام برسانیم و کمک‌ها را جلب و جذب کرده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

وی افزود: کمک به مردم برای جبران خسارت ناشی از کرونا، جهت‌دهی کمک‌های مردمی برای توزیع بین افراد نیازمند و افزایش تاب‌آوری جامعه برای کمک به سپری شدن آثار و تبعات اقتصادی پس از کرونا از دیگر اولویت‌ها است؛ اگرچه وقتی ما موضوع این بیماری و اثرات آن را در جهان بررسی و با کشور خود قیاس می‌کنیم با توکل بر خدا و توسل بر امام زمان(عج) در راستای تاب‌آوری اجتماعی، اقتصادی و امنیتی به خوبی عمل کرده‌ایم و این در حالی است که بسیاری از کشورهایی که خود را به ظاهر متمدن می‌پنداشتند بعد از شیوع این بیماری دچار بی‌فرهنگی شدند به نحوی که برای خرید دستمال کاغذی هم پلیس آوردند و درگیری‌های زیادی ایجاد شد یا قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ و کوچک کاملاً تخلیه و باعث بروز مشکلات زیادی شد.

سردار ناظری بیان کرد: در ایران اسلامی شاهد فرهنگ غنی مردم هستیم و چنین صحنه‌های وحشتناکی را ندیدیم؛ در کشورهای همسایه خود متوجه شدیم که چگونه همدیگر را برای خرید یک سبد کالای مختصر مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی تصریح کرد: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان همچون سایر سپاه‌های سطح کشور ماموریت دارد جهت اجرایی شدن تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب با بکارگیری همه رده‌های بسیج در سراسر استان این رزمایش را انجام دهد و به آن افرادی که ناخواسته دچار مشکلات و آسیب شده‌اند کمک کند. بر این اساس روز گذشته قرارگاهی در سپاه برای پیگیری این رزمایش با نام «قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام» تشکیل شد که این ستاد را مدیریت خواهد کرد. این ستاد یا قرارگاه، فرماندهی دارد که فرماندهان سپاه در استان‌ها هستند، دبیرخانه‌ای دارد که بسیج سازندگی استان است و 6 کمیته زیرمجموعه برای آن تعریف شده که کمیته تحصیل منابع به مسئولیت معاونت برنامه و بودجه سپاه، کمیته فرهنگی به مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه استان‌ها، کمیته رصد و پایش، کمیته آماد و پشتیبانی، کمیته سازمان‌های اقشار بسیج و کمیته بازرسی و نظارت از جمله آنها است.

جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در مورد چگونگی اجرای این رزمایش گفت: بلافاصله بعد از تشکیل ستاد رزمایش همه فرماندهان در استان‌ها توجیه و آماده به کار شدند، جلسات مختلفی با فرماندهان رده‌های مختلف بسیج در سطح استان برگزار شد و تمامی فرماندهان نواحی، حوزه‌ها، پایگاه‌ها و سپاه‌های شهرستانی توجیه شدند و از همان روز شروع به شناسایی خانواده‌های آسیب‌ دیده از کرونا کردند که تا روز گذشته بر اساس ابلاغ مرکز در سطح استان به آنها مهلت داده که شناسایی اولیه را انجام و از امروز تا پایان فروردین‌ماه مهلت داده شده تا بتوانند لیست‌ها را تکمیل و خانواده‌ها شناسایی شده را در بانک اطلاعاتی وارد کرده و آماده برای توزیع کمک‌ها شوند.

سردار ناظری ادامه داد: افراد در سطح رده‌های بسیج شناسایی را انجام داده و نسبت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از مردمان فهیم و انقلابی مجاهد سیستان و بلوچستان اقدام کردند که این کمک‌ها در حال جمع‌آوری است؛ این اقلام نقدی و غیرنقدی از روز اول ماه مبارک رمضان در سطح استان توسط پایگاه‌های بسیج توزیع خواهند شد، به این علت که اکثریت پایگاه‌ها در مساجد حضور دارند و این اقدام با شعار «مسجد محوری» به افراد نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توضیح خواهد شد.

وی تصریح کرد: اوج این توزیع در روز سالروز با سعادت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و هفته احسان و نیکوکاری خاست که تا پایان ماه رمضان استمرار پیدا می‌کند؛ همچنین در آخرین روز از این ماه نیز آسیب‌شناسی صورت می‌گیرد و مجدداً اگر نیاز باشد این رزمایش به همین صورت ادامه می‌یابد.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود یک هزارو 481 پایگاه بسیج در سطح استان، گفت: این پایگاه‌ها مقر شناسایی افراد آسیب دیده هستند؛ همچنین بسیاری از نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی که کار حمایتی از نیازمندان را در سنوات قبل ایفا می‌کردند در این کار مشترکت دارند و با همکاری یکدیگر عمل خواهیم کرد تا از موازی‌کاری نیز جلوگیری شده و رزمایش به خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت بالای قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه نیز استفاده می‌شود و تنها از کمک‌های مردمی بهره نگرفته بلکه از توان و ظرفیت داخلی سپاه نیز استفاده می‌شود؛ گروه‌های مختلف جهادی، حلقه‌های صالحین، گردان‌های عاشورا و امام حسین علیه السلام و امام علی علیه السلام، گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر، صندوق‌های قرض‌الحسنه که بسیج تشکیل داده، خادمین راهیان نور، هیئت‌های مذهبی و موکب دارانی که در ایام اربعین فعالیت می‌کنند، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی و کانون‌های بسیج اقشار همه و همه برای شرکت در این رزمایش بسیج شدند و در بحث شناسایی و جمع‌آوری کمک‌ها نقش ایفا می‌کنند.

جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه در این رزمایش جهت تنویر افکار عمومی و اقناع و جریان‌سازی پای کار باشندتا مردم مطلع شده و در مشارکت این امر تشویق شوند. شماره حساب جاری طلایی نزد بانک سپه به نام حوادث غیرمترقبه سازمان بسیج به شماره 5151818086011 و شماره شبا IR030150000005151818086011 است. لازم به ذکر است تمام کمک مردم سیستان و بلوچستان به این شماره حساب‌ها مجدد به استان برگشت داده شده و در همان شهرستان بکارگیری می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات