۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۴۸۵۷۱
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

اهدای خون توسط طلاب خراسان شمالی در قالب شیفت ایثار

اهدای خون توسط طلاب خراسان شمالی در قالب شیفت ایثار
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب استان در سنگر شیفت ایثار، افزون بر فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا، به‌ صورت گروهی و روزانه اقدام به اهدای خون می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  اظهار کرد: طلاب جهادی حوزه علمیه استان در سنگر شیفت ایثار علاوه بر حضور در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) بجنورد که محل درمان بیماران کرونایی است و نیز سایر اقدامات جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا، از ابتدای این هفته به‌ صورت گروهی و به نیابت از طلاب و روحانیون شهید خراسان شمالی، برای اهدای خون در سازمان انتقال خون استان حاضر شده و اقدام به اهدای خون می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود و شیوع بیماری کرونا و مراجعه کم هم‌وطنان برای اهدای خون و از سوی دیگر نیاز بانک‌های خون کشور به گروه‌های مختلف خونی، طلاب و حوزویان استان در ادامه شیفت ایثار، هر روز در قالب گروه‌های چندنفره اقدام به اهدای خون می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: این طلاب هر روز به‌ صورت سه تا پنج نفره جهت اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کرده و ثواب این کار را نذر سلامتی حضرت ولی‌عصر(عج) و دفع بلا از مردم عزیز می‌کنند و به تعبیری تغییر موقعیت خدمت در شیفت ایثار شکل می‌گیرد.

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس نیاز به اهدای خون و مراجعات کم مردم در ایام ماه مبارک رمضان، شیفت نذر خون طلاب خراسان شمالی در ماه رمضان هم تداوم خواهد داشت و طلاب می‌توانند برای شرکت در این فعالیت اعلام آمادگی کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار کرد: امید می‌رود بتوانیم به نیت ۷۲ شهید والامقام طلبه و روحانی خراسان شمالی ۷۲ شیفت نذر خون با شرکت گروه‌های طلاب و حوزویان استان اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات و فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: طلاب و حوزویان خراسان شمالی در قالب قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) خدمات و فعالیت‌های متعددی را در این زمینه انجام داده و می‌دهند.

حجت الاسلام مهرپویان فرهنگ‌سازی و تبلیغ رعایت نکات بهداشتی، تغسیل اموات کرونایی، حضور گروه جهادی روحانیان در پایانه مسافربری و گرفتن تست تب از مسافران، حضور گروه جهادی حوزه علمیه در ورودی‌های شهرهای استان و تب سنجی مسافران و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و اماکن عمومی را از جمله خدمات طلاب و روحانیان جهادی خراسان شمالی در این ایام عنوان کرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات