۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۴۸۸۲۴
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

کرونا روند خداگرایی و معنویت خواهی را در جهان اوج می‌دهد

کرونا روند خداگرایی و معنویت خواهی را در جهان اوج می‌دهد
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: باور ما این است که روند خداخواهی و بازگشت به معنویت بعد از بلا و بیماری ویروس کرونا، در جهان به شدت اوج خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با بیان اینکه عرصه مبارزه با ویروس منحوس کووید ۱۹ عرصه مبارزه تمدن‌ها است، اظهار کرد: امروز مبارزه با این ویروس منحوس به عرصه تقابل تفکر توحیدی اسلام ناب محمدی با تفکر الحادی و مادّی غرب تبدیل شده است.

وی افزود: شرایط امروز جامعه جهانی عرصه عرض اندام مکاتب مختلف در برخورد با مشکلات و موانع پیش روی بشر است و امروز نیز مبارزه با این ویروس منحوس به عرصه تقابل تفکر توحیدی اسلام ناب محمدی با تفکر الحادی و مادّی غرب تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: امروز هر دو نوع تفکر خداگرایی دینی و فردگرایی لیبرالیستی غرب به‌صورت عریان و بدون سانسور واقعیت خود را به مردم دنیا نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی، انفاق، نوع‌دوستی و انسان‌دوستی از شاخصه‌های اصلی یک طرف و خودخواهی و غارت و دزدی و فلاکت و بیچارگی از نشانه‌های آشکار در سوی دیگر است و هیچ چشم بصیری نمی‌تواند این مشاهدات را انکار کند.

حجت‌الاسلام خسروی افزود: این نگاه توحیدی که مردم ما به آن مفتخرند همیشه و در موقعیت‌های گوناگون جلوه‌های زیبای ایثار و فداکاری را خلق کرده است.

وی ادامه داد: این نگاه ازجمله در عرصه دفاع مقدس، عرصه جهاد سازندگی،‌ جهاد علمی،‌ دفاع از مظلوم،‌ کمک به محروم، کمک به همنوع، در عرصه دفاع از حرم و هزاران مثال دیگر وجود داشته؛ اما کمتر پیش آمده بود که گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان لیبرال دموکراسی غرب در یک میدان مشترک عرض اندام کنند.

حجت‌الاسلام خسروی اظهار کرد: همیشه غرب را برای ما بزک کرده بودند و از خوبی‌ها و مزایا و امکانات غرب برای ما سخن گفته بودند اما امروز بیچارگی و درماندگی کشورهای غربی در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا و کمبود امکانات و بی‌برنامگی آنها در این میدان مبارزه مشترک بر همه عیان شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران و گرفتاران به این بلای بزرگ در سرتاسر عالم، افزود: باور ما این است که روند خداخواهی و بازگشت به معنویت بعد از این بلا، در جهان به شدت اوج خواهد گرفت./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات