۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۴۸۸۴۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

رزمایش مواسات، همه آسیب دیدگان از کرونا را تحت پوشش قرار دهد

رزمایش مواسات، همه آسیب دیدگان از کرونا را تحت پوشش قرار دهد
امام‌جمعه بجنورد گفت: رزمایش مواسات باید عمومی بوده و همه گرفتاران را تحت پوشش قرار دهد و کسی نباشد که در گوشه‌ای نیازمند باشد و کسی به آن‌ها توجه نکرده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جلسه قرارگاه همدردی و کمک مؤمنانه مواسات، بر اهتمام و مشارکت همگانی در اجرای این رزمایش تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید خیران به میدان بیایند، افزود: در قالب این قرارگاه قرار است نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به‌طور کامل شناسایی شوند و کمک‌ها به‌درستی توزیع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مواسات باید عمومی بوده و همه گرفتاران را تحت پوشش قرار دهد و کسی نباشد که در گوشه‌ای نیازمند باشد و کسی به آن‌ها توجه نکرده باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید در قالب قرارگاه همدردی و کمک مؤمنانه مواسات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که همه احساس کنند این نظام و مردم و مؤمنین به فکر آن‌ها بوده و کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: قرار نیست منیت در کار باشد باید همه در ما هضم شویم؛ به این معنا که قطره‌های جداجدا را به هم وصل کرده و کارها را جلو ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هر کدام از ما در هر جایی که هستیم باید پیام‌های قرارگاه را به‌خوبی دریافت کرده و اجرایی کنیم و کارها با وحدت رویه پیش برود تا با برنامه‌ریزی دقیق مشکلات و نیازها شناسایی شده و کمک‌ها به عدالت و مناسب تقسیم شود تا همه در این رزمایش دیده شوند.

وی با بیان اینکه باید هیئت‌ها و مجموعه‌های مذهبی، خیران، کسبه و ... در قالب این قرارگاه سازمان‌دهی شوند، اظهار کرد: مصلای امام خمینی (ره) بجنورد قرارگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده و کمک‌ها در مرکز استان از این ناحیه تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در قالب قرارگاه مواسات باید همه کارها تعریف‌شده باشد، اظهار کرد: در قرارگاه مواسات امامان جمعه در شهرها محوریت داشته و امور را هدایت و راهنمایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته این قرارگاه نباید حاکمیتی باشد بلکه باید ملی و مردمی باشد، دولت کار خود را می‌کند؛ اما در قالب قرارگاه مواسات قرار است مجموعه مردمی خودجوش دینی که برخاسته از معارف دینی است دور هم جمع شده و کمک‌های مؤمنانه تنظیم شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات