۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۱۰۷۶
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

معلمان دانش‌آموزان را برای «کارآفرینی» در آینده آماده کنند

معلمان دانش‌آموزان را برای «کارآفرینی» در آینده آماده کنند
جت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به لزوم آماده‌سازی و تعلیم دانش‌آموزان برای کارآفرینی در آینده، گفت: معلمان از نقش تاثیرگذاری در حیات علمی جامعه برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در دیدار مدیران آموزش و پرورش استان گیلان و جمعی از معلمان برتر اظهار داشت: معلمانی که در عرصه علم و دانش به‌صورت جهادی تلاش می‌کنند باید مورد تقدیر قرار گیرند و این یک ارزش است از طرفی کسی‌که با علم و دانش ارتباط خوبی داشته باشد پیر نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و قدردانی از معلمانی که در ایام شیوع ویروس کرونا برای تعلیم دانش‌آموزان کوشیدند ابراز داشت: در آموزه‌های دینی و اسلامی همواره به فضائل و مقام معلمان اشاره شده و معلم و شهید جزو کسانی‌ هستند که در قیامت به اندازه یک امت محشور می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی حفظ حرمت و جایگاه استاد و معلم را ضروری دانست و افزود: هرکسی‌که انتظار برکت در عمر، مال و علم خود دارد باید به استادش احترام بگذارد و باید به شأن، حقوق و جایگاه معلمان توجه ویژه‌ای کرد و تمام متولیان عرصه آموزش و پرورش به این مسئله توجه کنند و از تجربیات و ایده‌های خوب معلمان بازنشسته استفاده شود.

امام جمعه رشت با اشاره به تاثیرپذیری حیات انسان از تدریس مربیان و لزوم نوآوری در تدریس آنان تصریح کرد: حیات انسان از دانش تاثیر می‌گیرد و انسان زنده در سایه دانش به زندگی خود ادامه می‌دهد بنابراین معلمان از نقش تاثیرگذاری در حیات علمی جامعه برخوردار هستند و نباید کار علمی را رها کنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به برخی گرایش‌های جناحی و سیاسی بین معلمان اشاره و بیان کرد: داشتن گرایش‌های فکری و سیاسی زمانی‌که خط قرمزهای انقلاب، نظام، ارزش‌ها و رهبر معظم انقلاب رعایت شود نه‌تنها مشکلی ندارد بلکه موجب بالندگی جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به لزوم آماده‌سازی و تعلیم دانش‌آموزان برای کارآفرینی خاطرنشان کرد: میزان رشد و شکوفایی دانشگاه‌ها و مدارس پس از انقلاب اسلامی بسیار بوده است در صورتی‌که پیش از انقلاب عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه بسیار زیاد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه 98 درصد مدارس گیلان به شبکه آموزشی شاد متصل هستند اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در گیلان و به‌همراه آن تعطیلی مدارس، آموزش ما را تعطیل نکرد و معلمان در این ایام با به‌کارگیری ابزار و وسائل مختلف با دانش‌اموزان ارتباط داشتتد.

نادر جهان‌آرای با اشاره به محرومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی از شبکه آموزشی شاد خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش آموزان گیلانی به دلیل عدم ارتباط و نداشتن سخت‌افزار لازم نمی‌توانند به شبکه آموزش شاد متصل شوند که در این راستا سعی کردیم محتوای آموزشی لازم را به این دانش آموزان تحویل دهیم. نماینده ولی‌فقیه در گیلان: معلمان دانش‌آموزان را برای «کارآفرینی» در آینده آماده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به لزوم آماده‌سازی و تعلیم دانش‌آموزان برای کارآفرینی در آینده گفت: معلمان از نقش تاثیرگذاری در حیات علمی جامعه برخوردار هستند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات