۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۵۱۱۲۷
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

همت بلند با مشکلات و سختی‌ها همراه است

همت بلند با مشکلات و سختی‌ها همراه است
آیت الله مهدوی با بیان اینکه انسان با همت بلند باید تحمل و صبر بر مشکلات داشته باشد، گفت: همت بلند همواره همراه با مشکلات و سختی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز خود با بیان اینکه همت از کلمه مهم است و همت یک ویژگی خاص است که دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند، گفت: کسی بدون همت به جایی نمی‌رسد و نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: همیشه همت پیچیده شده با مصائب و شدائد و سختی‌ها است، اراده مکرر داشتن و عمل مستمر داشتن و پشتکار داشتن برای انسان زحمت فراوانی دارد و کسانی که تحمل سختی‌ها را نداشته باشند و صبور نباشند به جایی نخواهند رسید.

صبر و استقامت ویژگی افراد با همت بلند است

وی صبر و حلم و استقامت را از ویژگی‌های انسان برای داشتن همت بلند دانست و اظهار کرد: کسی که همت بلند داشته باشد سختی‌ها و دشواری‌ها را تحمل می‌کند و غافل از این سختی‌ها است و گاهی بالاتر از آن این دشواری‌ها را شیرین می‌بیند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: همینکه شخص در ذهن خود تصور علمی می‌کند که به یک نقطه‌ای می‌خواهد برسد سختی‌ها و دشواری‌ها را تحمل خواهد کرد یا اینکه حتی از آنها غافل خواهد شد و یا حتی سختی‌ها برای او دشوار خواهد شد و این ویژگی انسان با همت بلند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که هنوز به مقصد نرسیده است اگر همت بلند داشته باشد مسیر پیش رو و سختی‌های آن را تحمل می‌کند، تصریح کرد: انسان در مسیر خود برای رسیدن به هدف که قرار می‌گیرد وقتی تصور مقصد را داشته باشد یا دچار غفلت از مشکلات در مسیر خواهد شد یا اینکه آنها برای او شیرین هستند.

وی با تأکید بر اینکه همت بلند همواره همراه با سختی‌ها و مشکلات است، اظهار کرد: بعد از اینکه مسیر طی شد و شخص به مقصد عالی رسید دیگر سختی وجود ندارد و سختی‌های گذشته به دست فراموشی سپرده خواهند شد. این موضوع را در زندگی علما و بزرگان می‌توان بسیار پیدا کرد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
وفات #حضرت_خدیجه تسلیت!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معتقدم که کرونا توانست عدالت را در جهان هستی برقرار کند و من آن را تأدیب‌کننده انسان و در عین حال نجات‌دهنده و معلم بشریت می‌دانم، زیرا پیام آزمایش آسمانی، عشق و خیر است، چرا که ظاهر آن نقمت و بدبختی و باطن آن نعمت است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
خدا آیت الله مهدوی را حفظ کند وبر توفیقات شان بیفزاید
1
0