۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۵۱۳۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

حضرت خدیجه الگوی اخلاقی و اجتماعی بانوان است

حضرت خدیجه الگوی اخلاقی و اجتماعی بانوان است
حجت الاسلام نبی زاده گفت: بانوان جامعه حضرت خدیجه (س) را الگوی خود قرار داده و ببینند چگونه در اجتماع می‌توانند حضوری فعال به نفع دین همراه با عفت و پاکدامنی داشته باشند.
حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحریم‌های شدید اقتصادی و ارتباطی وضع شده علیه مسلمانان در شعب ابی طالب اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) در چنین موقعیتی، بیمار و از دنیا رفت؛ از این رو رحلت شان، شهادت گونه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی راه‌های پیش روی بیانیه گام دوم هستند، عنوان داشت: حضرت خدیجه (س) در مجلس علمای راستین زمان خود شرکت و به خودسازی و کسب فضایل اخلاقی می‌پرداخت، بعثت را از آن‌ها جویا شد و به عبارتی دیگر از منتظران بعثت بود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) در میان قریش به «طاهره» معروف بود، خاطرنشان کرد: ذهبی در کتاب تاریخ خود یادآور می‌شود که آن بانو؛ عفیف و اهل حیا و خودنگهداری بود؛ داشتن چنین ویژگی‌هایی دال بر خودسازی است.

حجت الاسلام نبی زاده با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) به مبارکه و عقیله قریش معروف بود، ادامه داد: آن بانو در دوره جوانی برای خودسازی و کسب فضایل اخلاقی تلاش بسیار داشت؛ از این رو موفق به مادری حضرت زهرا (س) شد و در زمره ۴ زن بزرگ تاریخ قرار گرفت.

وی با اشاره به ابلاغ سلام خدای متعال به حضرت خدیجه (س) اضافه کرد: معرفت آن بانو در جواب به سلام خداوند متعال که فرمود «اللهُ السَّلامُ وَمِنْهُ السَّلامُ وَعَلی جَبْرئیلَ السَّلامُ» مشاهده می‌شود، آن بانو پس از کسب فضایل اخلاقی به همسری رسول خدا (ص) آمد و همه تلاش را برای شکل گیری جامعه اسلامی کرد، آن حضرت، بانوی تمدن ساز تاریخ اسلام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به ضرورت تلاش بانوان در عرصه معنویت و اخلاق، علم، فعالیت و حضور مؤثر اجتماعی همراه با پاکدامنی بیان داشت: حضرت خدیجه (س) از جوانی، حضوری مؤثر در اجتماع به ویژه اقتصاد جزیره العرب داشت و مردان امین و اهل خرد را برای تجارت حلال انتخاب می‌کرد؛ از این رو دختران جوان ما ببینند چگونه در اجتماع می‌توانند حضوری فعال به نفع دین همراه با عفت و پاکدامنی داشته باشند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات