۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۵۵۱۵۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

خام فروشی یکی از موانع اساسی رونق و جهش تولید است

خام فروشی یکی از موانع اساسی رونق و جهش تولید است
امام جمعه اهواز با ببان اینکه خام فروشی از موانع اساسی رونق و جهش تولید است، گفت:خام فروشی در سال‌های اخیر به ۴۸ درصد رسیده و فرمایشات رهبری در این خصوص پیگیری نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در جمع فعالان فرهنگی و طلاب اهواز، با اشاره به اینکه توکل به خدا مهمترین پیام آیه ۲ سوره اسراء است، اظهارداشت: ایمان انسان‌ها در شرایط سخت سنجیده می‌شود، هر چه رفاه مردم بیشتر شود سبک زندگی غربی نمود بیشتری پیدا می‌کند حال آنکه سبک زندگی اسلامی باید در سختی‌ها و رفاه نمود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در شرایط سخت دوران انقلاب اسلامی اگر به جاده خاکی نزده و از مسیر الهی منحرف نشویم شاهد کمک‌های الهی خواهیم بود، عنوان داشت: تحولات اخیر آمریکا اگر در ایران اسلامی اتفاق می‌افتاد، غرب زده‌ها و رسانه هایشان چه کار‌ها که نمی‌کردند، اما ملت ایران صبور و مقاوم در برابر پیشامد‌ها است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) افضل اعمال امت را انتظار فرج برشمردند، گفت: احتراز، اعتراض و سازندگی سه رکن اساسی انتظار هستند که در این باره احتراز به معنای جلوگیری از انجام گناهان فردی و اجتماعی، اعتراض به معنای درگیری با جبهه باطب و سازندگی به معنای ایجاد یک جامعه ایمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به بحث افزایش جمعیت بیان داشت: طبق اخبار واصله بنا بر قطع یارانه نوزادان جدید است، این اقدام نشانه حاکمیت تفکر غربی در بدنه اجرایی کشور است چرا که  رهبرانقلاب با کنترل جمعیت مخالف هستند.

وی با بیان اینکه شاخص جمعیت از بالاترین شاخص‌های قدرت فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: چین با جمعیت بیش از یک میلیاردی، به خوبی مدریت می‌شود؛ بحث در افزایش جمعیت نیست بلکه به مدیریت بازمی گردد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر توجه مردم به سخنان رهبری در زمینه تکثیر نسل تأکید کرد و گفت: برادران و خواهران، به امر تکثیر نسل توجه و در عین حال ترویج کنند، همچنین از طرفی خیران به میدان بیایند و کمک کنند و تسهیلات و هدایایی در نظر بگیرند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه یکی از موانع اساسی رونق و جهش تولید، مسأله خام فروشی است، اضافه کرد: متأسفانه خام فروشی در سال‌های اخیر به ۴۸ درصد رسیده و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص توسط مسؤولان پیگیری نمی‌شود، برخی کشور‌ها نه تنها خام فروشی نمی‌کنند بلکه مواد خام را خریده و تبدیل به محصول می‌کنند و چند برابر سود می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اگر مسؤولان شعار سال را نصب العین قرار بدهند و ما در تبدیل مواد خام و ایجاد ارزش افزوده تلاش کنیم هم میلیون‌ها فرصت شغلی جدید قابل دسترسی است هم ارزش پول ملی ارتقا پیدا می‌کند و در مجموع اقتدار اقتصادی در کنار سایر شاخص‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمایان خواهد شد. /۹۴۵۶/پ210/ق

حاتم شرفی
ارسال نظرات