۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۵۸۸۴۶
امام جمعه کرمانشاه:

نماز جمعه روح فرهنگی جهان اسلام است

نماز جمعه روح فرهنگی جهان اسلام است
امام جمعه کرمانشاه گفت: نماز جمعه در جامعه اسلامی می تواند در ریشه کن کردن بسیاری از ناهنجاری ها تاثیرگذار باشد، از این رو باید گفت نماز جمعه روح فرهنگی جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما بعدازظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه شیعه و سنی که به مناسبت پنجم مردادماه، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه و در کشور و همچنین سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: در عملیات مرصاد جهانیان دیدند که چگونه هیمنه دروغین نفاق برای همگان هویدا شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم مردادماه، افزود: اولین نماز جمعه که به دستور امام راحل و امامت مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد، نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نقش بسیار بزرگی در آینده این کشور برعهده داشت.

آیت الله علما در ادامه تاکید کرد: نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن حکومت پهلوی، شکل و هیبت بزرگی به اسلام داد، بسیاری از مشکلات انقلاب در همین نمازهای جمعه حل می گردید به ویژه در عملیات مرصاد نقش کلیدی مساجد بسیار مهم بود.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: نماز جمعه و اهمیت به آن در جامعه اسلامی می تواند در ریشه کن کردن بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشد، لذا از این رو، باید گفت که نماز جمعه روح فرهنگی جهان اسلام است./1400/ت304/ب1

ارسال نظرات