۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۵۹۵۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مؤذن جامعه انقلابی و اسلامی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مؤذن جامعه انقلابی و اسلامی است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با قدردانی از خدمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در چهار دهه گذشته، گفت: این شورا مؤذن جامعه انقلابی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار با رییس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت دوازدهم مرداد، سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات و اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: این نهاد در طول 40 سال گذشته در برگزاری مراسم انقلابی و مذهبی منشأ خدمات بزرگی بوده است.

وی این شورا را مؤذن جامعه انقلابی و اسلامی دانست و گفت: در این‌که ضرورت دارد یک مرکزی رسمی و مورد اعتماد در کشور اسلامی وجود داشته باشد تا برنامه‌های تبلیغاتی و راهپیمایی‌ها و مراسم، باشکوه و حساب‌شده برگزار گردد تردیدی وجود ندارد.

امام‌جمعه بیرجند گفت: شورا در طول عمر 40 ساله خود توانسته است خلق‌الساعه و ابتکاری از گسترش بسیاری از فتنه‌ها و توطئه جلوگیری و آن‌ها را خنثی کند.

وی اضافه کرد: ویژگی خاص این شورا آن است که از کاغذبازی و سلسله‌مراتب تودرتو و دست و پاگیر به دور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در هر استان نخبگان آن دورهم جمع می‌شوند و با توجه به فرهنگ آن استان و روحیه مردم برنامه‌ریزی و سپس امور را اجرایی می‌کنند؛ به این معنا که از بخشنامه و مقدمات طولانی به دور است، خود مسؤولان تصمیم می‌گیرند و به‌اتفاق مردم آنچه تصویب کرده‌اند عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه شورای هماهنگی آن است که به این آیه پایبند باشد که «وَذَکرْ فَإِنَّ الذِّکرَی تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ»؛ زیرا یادآوری و بازخواهی حوادث گذشته به‌خودی‌خود موضوعیت دارد و نسل‌ها را به یکدیگر پیوند می‌زند و جریان سازی فرهنگی و تبلیغی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: این شورا از خود مردم و مسؤولان استانی کمک می‌گیرد و هزینه آن‌چنانی بر دوش دولت نمی‌گذارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مقدمات انجام مراسم را مردم به گونه خودجوش عمل می‌کنند و بالأخره از مردم و برای مردم است.

وی تصریح کرد: افزون بر این وجود روحانی و عالم دینی در رأس و در مراتب بعدی نیز یکی از ویژگی‌های این شوراست که اعتماد بیشتری را در بین مردم به وجود آورده است.

نماینده ولی‌فقیه در بیرجند گفت: امید است این شورای پربرکت همواره مانند ابر پر باری ببارد و طراوت و نشاط و روحیه انقلابی را نهادینه از همه نسل‌ها کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات