۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۱۵۱۰
امام جمعه ارومیه خواستار شد؛

مطالبه گری نمایندگان و مدیران آذربایجان غربی به صورت تقابلی نباشد

مطالبه گری نمایندگان و مدیران آذربایجان غربی به صورت تقابلی نباشد
آذربایجان غربی - حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر تقویت همدلی نمایندگان استان در مجلس، گفت: مطالبه گری نمایندگان و مدیران در آذربایجان غربی به صورت تقابلی نباشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نمایده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطالبه گری نمایندگان و مدیران در آذربایجان غربی به صورت تقابلی نباشد و همکاری و همراهی مسئولین اجرایی استان با نمایندگان برای حل مشکلات استان از مسئولین ملی ضروری است.

وی با بیان اینکه نهضت مطالبه گری را باید نمایندگان از مسئولین ملی احیا کنند و ما نیز همراه نمایندگان هستیم، ادامه داد: مطالبات مقام‌معظم رهبری در حوزه تهدید جمعیتی و تحدید نسل یکی از اصلی ترین مشکلات است و نمایندگان مجلس باید ساز و کار حل آنان از طرف مجلس پیگیری شود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی و تجمیع منابع مالی نباید در مرکز کشور باشد و باید نمایندگان مجلس برای توزیع عادلانه ثروت و امکانات در استان‌ها مطالبه گر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه به دنبال نصب افراد ناشایست در پست‌های مدیریتی باشند و همه باید به دنبال انتخاب افراد مؤمن و شایسته برای مسئولیت‌های اجرایی باشیم و جناح بندی‌های سیاسی نباید در انتخاب مدیران اثر گذار باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه توسعه یافتگی باید در برش استانی صورت بگیرد و توسعه نامتوازن شهرستان‌ها باعث مشکلات مختلف خواهد شد، اضافه کرد: همچنین همکاری نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی و نیره‌ای مسلح برای حل مشکلات مرزنشینان و کوله بران ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ظرفیت‌های بالای معادن در استان گفت: استان آذربایجان غربی از ظرفیت‌های عظیم معادن برخوردار است و باید بهره برداری از این معادن و توسعه اقتصادی استان در اولویت کارهای نمایندگان باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات مهم استان ضروری است، گفت: مشکلات مناطق آزاد و عدم اثرگذاری آنها از لحاظ اقتصادی و اجتماعی باید حل شده و از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه استان بهره مند شویم./1399/د102/ب1

ارسال نظرات