۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۶۶۱۵۴۴
مدیر مدرسه علمیه تخصصی معراج:

برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی امری عقلایی است

برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی امری عقلایی است
خراسان رضوی - حجت الاسلام پورحسینی با اشاره به تأکید رهبری به برگزاری مراسم محرم مطابق بانظر ستاد کرونا، گفت: باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی مراسم عزای حسینی را برپا داریم.

حجت الاسلام سید علی پورحسینی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی معراج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراجعه به متخصصان برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را امری ضروری و مطابق با عقل دانست و گفت: هر کسی بسته به نیاز خود به متخصصان مراجعه می کند و در امور دینی خود نیز به متخصص دینی و در امور دنیوی خود به صاحب نظر در این عرصه مراجعه می کند و این امری عقلایی است.

وی افزود: بین رعایت مسائل بهداشتی مطابق نظر ستاد ملی کرونا و برگزاری مراسم عزاداری قابلیت جمع وجود دارد چنانچه که رهبری نیز در روز عید قربان به این امر اشاره داشتند بنابراین باید توصیه پزشکی را در دستور کار خود قرار داده و ضمن رعایت مسائل بهداشتی مراسم عزای سیدالشهدا(ع) را بر پا داریم.

حجت الاسلام پورحسینی داشتن عمل انقلابی را مصداق انقلابی گری عنوان و ابراز کرد: داشتن عمل انقلابی شاخص مشخصی است که رهبری به آن اشاره دارد و کسی را انقلابی می داند که عمل او از زبان او پیشی بگیرد همچنین امام صادق(ع) می فرماید:«شیعیان ما کسانی هستند که مردم از رفتار آن ها تشخیص می دهند که پیرو ما هستند.»

تحریف موجب مبهم شدن آزمان ها می شود

مدیر مدرسه علمیه تخصصی معراج با اشاره به تحریف در اسلام، گفت: تحریف منحصر به دوره امروز نمی شود بلکه از زمان پیامبران الهی وجود داشته است به عنوان مثال دشمن برای مبارزه به نبی در بحث ولایت مبارزه فیزیکی نداشته و تحریف را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی تحریف را موجب مبهم شدن آرمان ها دانست و اظهار کرد: وقتی دشمن تحریف را انجام می دهد، شخص هدف را گم می کند پس او را به سمت خود می خواهد، متمایل می کند، در هشت سال جنگ تحمیلی نیز دشمن نتوانست ضربه مهلک بزند اما امروز با تحریف اهداف خود را دنبال می کنند.

حجت الاسلام پورحسینی در مورد علت این که جریان تحریف با هدف براندازی و تضعیف روحیه مردم اما در چهره اصلاح گری و دلسوزی مردم به میدان آمده است، گفت: دشمن دو هدف را دنبال می کند که یکی ضربه زدن به روحیه مردم با پنهان کردن آرمان ها و زیبایی های انقلاب و تحریم ها است.

وی تکیه به توان داخلی را تنها راه برون رفت از مشکلات بیان و ابراز کرد: رهبری به این امر که نباید به آمریکا و اروپا و حتی کشورهای دوست چشم امید بست و تنها به توان داخلی تکیه داشت، تأکید دارند بنابراین طبق نظر ایشان تنها زمانی می توان بر مشکلات غلبه کرد که در هر زمینه ای چه نیروی انسانی، چه ظرفیت ها و منابع تنها چشم به توان داخلی داشته باشیم./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات