۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۹۹۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد؛

توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی و ۱۶۰۰ بسته لوازم التحریر

توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی و ۱۶۰۰ بسته لوازم التحریر
قزوین - حجت الاسلام مجیدی گفت: ۲۵۰۰ بسته معیشتی، فرهنگی و بهداشتی و ۱۶۰۰ بسته لوازم التحریر جایگزین نذری‌های هر سال موقوفات شد که به دست نیازمندان رسید.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به کیفیت مراسمات برگزار شده حسینی در استان گفت: در ماه محرم طرح شمیم حسینی درحال برگزاری است و باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این باره تمکین از دستوالعمل‌های ستاد کرونا مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: از طرف اداره اوقاف در اماکن مذهبی مختلف واقع شده در شهرها و روستاها جلساتی با مسئولان امر برگزار شد اما براساس مصوبات ابلاغ شده برپایی مراسم صرفا در امازادگان و بقاع متبرکه‌ای که از شبستان روباز برخوردارند مجاز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ابراز داشت: مراسمات برگزار شده تا امروز با استقبال مردم و با شور و حرارت و عقلانیت همراه بود البته تجمعات و دسته روی از اماکن مختلف و هیات‌ها به بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود و تمام مراسمات به صورت ایستا و ثابت هستند.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد موقوفات استان متعلق به سیدالشهدا(ع) بوده و به اموری از جمله پخت و پز نذری و روضه اختصاص دارد، اما امسال باتوجه به شرایط موجود، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی جایگزین نذری‌های هر سال شد که در مرحله اول  ۲۵۰۰ بسته معیشتی، فرهنگی و بهداشتی توسط متولیان و هیات امنا به دست نیازمندان رسید.

این مسئول فرهنگی و مذهبی ادامه داد: ارزش ریالی هر بسته توزیع شده بیش از ۴۰۰ هزار تومان بود و باتوجه به برنامه ریزی موجود امیدواریم تا پایان ماه صفر مرحله دوم را با همین میزان بسته اجرایی کنیم؛ چرا که این اقدام لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب به شمار می‌آید.

وی بیان داشت: همچنین باتوجه به همزمان بودن آغاز سال تحصیلی با ایام محرم ۱۶۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان تهیه و درحال توزیع است.

کرونا ثابت کرد هیات‌ها مرکز پیاده سازی آموزه‌های سیدالشهدا(ع) هستند

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به برنامه‌های اوقاف استان در فضای مجازی بیان داشت: از ۱۶ روحانی از قم درخواست داشتیم تا به عنوان مبلغ در فضای مجازی و کانال‌های وابسته به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه حضور یافته و تولید محتوا داشته باشید که این برنامه نیز درحال برگزاری است.

وی افزود: برای دهه دوم محرم نیز با مشارکت حوزه علمیه در فضای باز مدرسه علمیه صالحیه به مدت پنج شب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزادارای برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ابراز داشت: بسیاری تلاش کردند محرم برگزار نشده تا اذهان را به این امر عادت دهند، اما معتقدین به دین و بویژه مکتب تشیع افرادی عاقل هستند؛ زیرا اصل مکتب و دین ما عین عقلانیت است و در نتیجه عملکرد در مجالس اهل بیت(ع) نیز عاقلانه و با تغییر روش درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: برپایی مراسمات با رعایت تمام اصول بهداشتی به همگان ثابت کرد که درعین اعتقاد راسخ به برپایی مراسم عزاداری حفظ نفس و جان انسان‌ها نیز اهمیت دارد.

این مسؤول فرهنگی و مذهبی تاکید کرد: همچنین تغییر روش‌ها در مراسمات محرم و صفر ثابت کرد که کارکرد هیات‌ها به برگزاری محفل و سینه زنی محدود نیست و مرکز پیاده سازی آموزه‌های امام حسین(ع) و دستگیری از فقرا و نیازمندان است.

وی در پایان گفت: همچنین طرح هر خانه یک حسینیه به‌عنوان یک سنت قدیمی که در گذشته مرسوم بوده زنده شد و برخی خرافاتی که سال‌های گذشته در مراسمات بود از مجالس سیدالشهدا(ع) رخت بربست و می‌توان گفت با این امور این امر آشکار شد که در واقع حتی در هر عذابی برکاتی برای ما نهفته است./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات