۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۶۲۲۷۴
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

اجرای دقیق پروتکل ها از سوی هیأت های مذهبی شکستی برای دشمنان

اجرای دقیق پروتکل ها از سوی هیأت های مذهبی شکستی برای دشمنان
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران گفت: هیأت های مذهبی با عمل به دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پاسخ محکمی به فرصت طلبان و دروغ پردازان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از عمل به توصیه ها و دستورالعمل بهداشتی از سوی هیأت های مذهبی در دهه نخست ماه محرم تقدیر کرد.

وی با بیان این که مراسم عزاداری حسینی علیرغم شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل های ابلاغی آبرومندانه و با حفظ شأنیت این ماه با فضیلت برگزار شد، افزود: نظم و قانون مداری هیأت های مذهبی در برپایی عزاداری امام حسین(ع) امسال به الگویی برای سایر امور تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که هیأت های مذهبی ضمن حفظ شور حسینی، نکات بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغ شده را به طور دقیق اجرایی کردند، گفت: مردم و هیأت های مذهبی ثابت کردند در قانون مداری همواره الگوی سایر ملت ها هستند.

وی با بیان این که رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین اقدام عملی ایشان در برگزاری مراسم ده شب ماه محرم حجت را بر همگان تمام کرد، بیان داشت: عملکرد هیأت ها و تشکل های مذهبی در دهه نخست ماه محرم باید به الگویی برای سایر بخش ها تبدیل شود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که علیرغم تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در هیأت ها و مساجد، آن شور و شعور معنوی در کشورمان حفظ شد، بیان داشت: ملت بزرگ ایران در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری نگذاشتند آن حرکت عظیم معنوی در کشورمان کمرنگ شود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سوگواری مردم برای سید و سالار شهیدان در دهه نخست محرم به حتم از الطاف الهی بوده است، تصریح کرد: علیرغم این که بسیاری تصور می کردند کرونا مانع برپایی مراسم عزا و ماتم برای سیدالشهدا خواهد شد، اما الطاف الهی مانع از تحقق این توطئه دشمن شد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که عزاداران حسینی به ویژه هیأت های مذهبی با عمل به دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پاسخ محکمی به فرصت طلبان و دروغ پردازان دادند، افزود: ملت مؤمن و عاشورایی ایران اسلامی امسال نیز نشان دادند بر خلاف خواست و نیت پلید دشمنان، برپایی مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان را با عمل به توصیه های بهداشتی برگزار می کنند.

وی با اشاره به این که دشمنان و رسانه های وابسته به استکبار تلاش کردند به شیوه های مختلف عزاداری امام حسین(ع) را تضعیف کنند، تصریح کرد: هیچ خفت و ننگی بالاتر از این نیست که عده ای خود فروخته و وابسته در جهت تأمین منافع دشمن، به دنبال تضعیف عزاداری امام حسین(ع) هستند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، اجرای دقیق دستورالعمل های ابلاغی از سوی هیأت های مذهبی را نشان دهنده بصیرت و زمان شناسی این نیروهای ارزشی و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن اصل دین را هدف گرفته و تلاش می کند با سوء استفاده از برخی مسائل به مبانی دینی و اعتقادی ما ضربه وارد کند که با هوشیاری هیأت های مذهبی توطئه دشمن خنثی شد./950//310/خ

ارسال نظرات