۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۶۲۳۱۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اجرای بی‌سروصدای سند ۲۰۳۰ مقدمه سیطره فرهنگ غربی بر جامعه اسلامی است

اجرای بی‌سروصدای سند ۲۰۳۰ مقدمه سیطره فرهنگ غربی بر جامعه اسلامی است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سند ۲۰۳۰ دربردارنده الگو‌های جهانی و آموزه‌های فرهنگ غربی است که مبتنی بر سکولاریسم بوده و در تضاد با فرهنگ اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور که به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار آموزش‌وپرورش را زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور ذکر کردند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد سند تحول آموزش‌وپرورش، افزود: امام خامنه‌ای در تبیین دلیل اصلی ضرورت اهتمام به اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، به نیازمندی آموزش‌وپرورش کشور به تحول عمقی و به دور از تغییرات ظاهری اشاره کردند و به جد از مسؤولان خواستند به اجرای آن اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با یادآوری انتقادات رهبری معظم پیرامون اجرای بی‌سروصدای سند ۲۰۳۰ یونسکو، اضافه کرد: سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) چندین سال است که با تنظیم و نگارش سند ۲۰۳۰ سیاست یکسان‌سازی فرهنگی مبتنی بر مبانی فکری لیبرالیسم و پذیرش روندهای سکولاریسمی را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: اما کشورهای مختلف همچون جمهوری اسلامی ایران به دلیل ارزش‌های فرهنگی غنی و مبانی فکری پایدار انسانی و اسلامی و هم‌چنین به دلیل ضرورت حفظ استقلال در حاکمیت ملی، دارای حق تحفظ در پذیرش برخی از مفاد و بندهای آن مطابق با مبانی، هنجارها و ارزش‌های فرهنگی و ملی خود هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انتقاد شدید رهبری به اجرای بی‌سروصدای این سند نشان می‌دهد که برخی در راستای تعامل و نگاه به بیرون و چه‌بسا فرستادن سیگنال‌هایی به غرب، این سند را اجرایی می‌کنند.

وی افزود: باید مجریان بی‌سروصدای این سند این بیان حکیمانه، قاطعانه و انقلابی رهبر معظم انقلاب را مرور کنند: «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور، مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال‌نفوذ کند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سند ۲۰۳۰ برنامه‌ای طراحی‌شده از سوی یونسکو است و یونسکو نهادی بین‌المللی است که طبعاً از قدرت‌های بزرگ تأثیرپذیری داشته و تحت نفوذ آن‌هاست و جمهوری اسلامی ایران تجربه‌های تلخی از این نوع نهادها که به‌عنوان بازوی ابرقدرت‌ها عمل می‌کنند، دارد.

وی افزود: موضوعی که چنین نهادهایی عنوان می‌کنند، الگوهای جهانی و آموزه‌های فرهنگ غربی است که مبتنی بر سکولاریسم بوده و کاملاً در تضاد با فرهنگ اسلامی است و اجرای تعهدات این سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌هایشان بدون دقت در اهداف برنامه‌ها، اقدامی در جهت نفوذ سازمان‌های بین‌المللی در تعلیم و تربیت نسل آینده ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: طبق سند ۲۰۳۰ دولت‌ها موظف‌اند اهداف جهانی را در سیاست‌های ملی خود ادغام کنند به این معنی که اهداف جهانی را آن‌گونه که ابرقدرت‌ها تعریف می‌کنند در نظر داشته باشند، یعنی به‌نوعی به‌تدریج به سمت مستعمره شدن پیش بروند؛ به همین دلیل همه مردم و مسؤولان باید مراقب بوده و اجازه اجرای بی‌سروصدای این سند را در کشور ندهند./9314//302/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات