۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۸۰۳
وکیلی خبر داد؛

برگزاری همایش بین المللی "معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها"

برگزاری همایش بین المللی
دبیر علمی نخستین همایش "معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها" از ارسال ۱۲۳ چکیده مقاله به این همایش خبر داد و ۳۹ مقاله طی سه روز به صورت مجازی و حضوری ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هادی وکیلی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» که در سالن همایش های دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در این همایش ملی پرداخت و گفت: حدود 4 هزار گروه در زمینه معنویت های نوظهور فعال هستند و طبق گفته کارشناسان اگر گروه های ژاپنی را اضافه کنیم تعدادشان به بیش از 200 هزار گروه خواهد رسید.

وی بر ضرورت پرداختن به شاخصه ها و نقدهای معنویت های نوظهور در عرصه بین المللی تأکید کرد و ادامه داد: درصدد آن هستیم در آینده ای نزدیک این همایش را در سطح بین المللی با حضور پژوهشگران بزرگ برگزار کنیم.

وکیلی با اشاره به لزوم وجود مرکزی در کشور برای پرداختن به مسأله معنویت های نوظهور از طریق مطالعات تجربه محور بیان کرد: امروز باید مرکز مطالعاتی وجود داشته باشد تا با فعالیت های علمی، جنبش ها و فرقه ها را مورد بررسی قرار دهد، از این رو فضلای حوزوی که با گلوگاه های تصمیم گیری در کشور ارتباط دارند باید در این رابطه وارد رایزنی شوند.

دبیر علمی همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» خاطرنشان کرد: امروز باید به اندازه ای تلاش داشته باشیم که مسأله معنویت های نوظهور به یک رشته علمی تبدیل شده و در دانشگاه ها مورد تحصیل و تدریس قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در زمینه شناخت گروه های انحرافی در زمینه معنویت باید ابتدا شاخصه های آن گروه و سپس نقدهایی که به آن وارد است را به خوبی بشناسیم، از این رو در همایش کنونی شاخصه های معنویت های نوظهور را به همراه نقدهای مبتنی بر داده های واقعی در دستور کار قرار داده ایم.

وکیلی از ارسال 123 چکیده مقاله به نخستین همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» خبر داد و گفت: 14 مقاله از سوی اساتید شاخص به رشته تحریر در آمده است؛ همچنین از میان مجموع مقالات که رقمشان به 80 عدد می رسد، 30 مقاله پذیرفته شده و تعداد 39 مقاله طی سه روز به صورت مجازی و حضوری ارائه خواهد شد./841/پ202/ق

ارسال نظرات