۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۶۶۳۵۸۷
آیت الله شفیعی مطرح کرد؛

انسان‌های دور از رحمت الهی در روز قیامت

انسان‌های دور از رحمت الهی در روز قیامت
خوزستان - آیت الله شفیعی با بیان اینکه انسان در روز قیامت به رحمت الهی نیاز دارد، گفت: آدم منت گذار نخستین شخصی خواهد بود که از چنین رحمتی بی نصیب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در سلسله سخنرانی‌های مجازی ویژه ماه محرم که با اشاره به حدیث «سه طایفه است که خداوند در روز قیامت نگاه رحمت و لطف به این‌ها نمی‌کند و مورد عذاب الهی هستند» از رسول خدا (ص) که در مجمع البیان بدان اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در روز قیامت، انسان به رحمت الهی بیش از هر چیزی نیاز دارد، اما آدم منت گذار نخستین شخصی خواهد بود که از چنین رحمتی بی نصیب می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن کریم، منت گذاری برا انسان‌ها را کاری ناپسند می‌داند، عنوان داشت: دومین شخصی که روز قیامت مورد رحمت الهی قرار نمی‌گیرد، آدمی است که اجناس خود را با قسم خوردن به مشتری می‌فروشد.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه نباید مقام خداوند را بر سر اجناس خود تنزل داد، ادامه داد: در قرآن کریم آمده که خدای متعال را در معرض قسم‌های خود قرار ندهید، خداوند اکبر است.

وی با اشاره به اینکه انسان متکبر سوم شخصی است که مورد رحمت الهی قرار نمی‌گیرد، بیان داشت: انسان در زندگانی خود، مرتکب گناهان کبیره و صغیره می‌شود البته البته محققین سده اخیر بیان داشتند که همه گناهان، کبیره هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گناهان نسبت به یکدیگر صغیره و کبیره دارند، گفت: همه گناهان کبیره هستند؛ زیرا گناه به معنای مخالفت با خدا است و از آنجا که خدا، اکبر است، نافرمانی از خدا چیز کوچکی نیست.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه هیچ گناهی قابل بخشش نیست، تصریح کرد: خداوند از باب لطف و مواهب الهی وعده کرده اگر انسانی مرتکب گناهی شود و سپس توبه کند و عزم بر عدم تکرار گناه داشته باشد، او را می‌بخشد.

وی گفت: خداوند جز قاتل امام معصوم را که حتی اگر توبه کند، نمی‌بخشد؛ زیرا کسی که امام معصوم را می‌کشد انگار همه مردم را کشته است./۹۴۵۴/د102/ب1
ارسال نظرات