۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۷۲۰
ابراهیمی ترکمان:

آیت‌الله تسخیری نماد اخلاق اسلامی بود

آیت‌الله تسخیری نماد اخلاق اسلامی بود
تهران - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه مرحوم آیت الله تسخیری الگویی مناسب برای ملت ها است، گفت: مرحوم آیت الله تسخیری مدافع آموزه های اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: مرحوم آیت‌الله تسخیری در طول زندگی خودش خدمات شایانی در ترویج فرهنگ اسلامی داشت.

وی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه اختلاف قبل از علم رحمت است، عنوان کرد: اختلاف بعد از علم مضر و خطرناک است؛ یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله تسخیری این بود که قبل از علم به اختلافات احترام می‌گذاشت اما بعد از آن تلاش به رفع آن می‌کرد.

ابراهیمی ترکمان بابیان اینکه مرحوم آیت‌الله تسخیری به شیوه اغنایی بیشتر از شیوه اثباتی توجه داشت، اظهار داشت: وی در گفتگوی با دیگر مذاهب و ادیان می‌فهماند که مخالفتش مربوط به سخنی است که بیان می‌شود و این مخالفت ربطی به شخصیت افراد ندارد بلکه شخصیت همه انسان‌ها نزد آن مرحوم محترم بود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله تسخیری همواره خداوند متعال را ناظر بر اعمال خویش می‌دید، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله تسخیری سال‌ها با همان تن رنجور در جلسات و اجلاس‌ها شرکت می‌کرد تا از آموزه‌های اسلام دفاع کند؛ آیت‌الله تسخیری شیخی متعال و به‌دوراز افراط‌وتفریط بود.

وی افزود: آن مرحوم همواره تلاش می‌کرد بر اساس نصوص اسلامی و با استفاده از فقه و علوم اسلامی چهره رحمانی اسلام را به جهان معرفی کند؛ یکی از ویژگی‌های آن مرحوم این بود که هرگز کسی را به خود دعوت و جذب نکرد بلکه همواره دیگران را به اسلام دعوت می‌کرد.

ابراهیمی ترکمان بابیان اینکه آیت‌الله تسخیری حامل آموزه‌های اسلامی ازجمله معنویت و اخلاق بود، گفت: وی بر اساس فرمایش امام علی(ع) به گوش دادن حریص‌تر از سخن گفتن بود؛ چنین شخصیتی می‌تواند الگوی جهانی برای جوانان و ملت‌ها باشد. آیت‌الله تسخیری نماد اخلاق اسلامی بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات