۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۶۵۲۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد؛

راه اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه

راه اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه
قزوین - حجت الاسلام مجیدی گفت: طی تفاهم با شرکت برق در چهار بقعه متبرکه نیروگاه برق خورشیدی راه اندازی شده و انرژی تولید شده در آن با اتصال به شبکه سراسری به فروش می‌رسد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: در راستای درآمد زایی برای اماکن مذهبی و برای برگزاری برنامه‌ها و تامین هزینه‌های جاری، اداره کل اوقاف با شرکت برق برای اجرای طرح تولید برق خورشیدی تفاهم کرده است.

وی ادامه داد: طی قرارداد با شرکت برق در بقاع متبرکه نیروگاه‌های کوچک مقیاس برق خورشیدی ایجاد شده و انرژی تولید شده به شبکه سراسری متصل شده و به فروش می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ابراز داشت: اکنون طرح تولید برق خورشیدی در چهار بقعه و به میزان ۱۱۰ کیلو وات آغاز شده و در حال اجرا است و درآمد حاصل از فروش آن در راستای برنامه‌های فرهنگی و اقدامات جاری و عمرانی صرف می‌شود.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های بقعه آقا سید علی شارینی در تاکستان، امامزاده حلیمه خاتون عصمت آباد بوئین زهرا و امامزاده مختار روستای زعفران آبیک هر یک به میزان سی کیلو وات و امامزاده سلیمان بیدستان به میزان ۲۰ کیلو وات درحال تولید انرژی پاک هستند.

طرح نیروگاه خورشیدی اوقاف الگویی برای درآمدزایی خانواده‌ها

این مقام مسئول با اشاره به هزینه راه اندازی این نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد: هزینه نیروگاه بقعه سید علی شارینی به میزان سه میلیارد ریال از محل موقوفات تامین شد و برای هر یک از سه نیروگاه دیگر ۲۸۰ میلیون تومان از اوقاف وام دریافت شده و اقساط آن از درآمد حاصل از فروش برق پرداخت می‌شود و در مجموع برای ساخت چهار نیروگاه یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

وی اظهار داشت: امسال نیز ۱۰ بقعه برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی ارزیابی و برای آن‌ها امکان سنجی انجام شده، باید توجه داشت که انجام چنین طرح‌هایی در بقاع متبرکه در کنار کمک اقتصادی به برنامه‌های فرهنگی و مدیریتی الگویی برای اهالی منطقه و خانواده‌ها است.

حجت الاسلام مجیدی ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند با راه اندازی نیروگاه‌های کوچک مقیاس در خانه‌های خود علاوه بر کمک کردن در تولید انرژی به درآمد زایی برسند؛ زیرا برای انرژی تولید شده در این طرح‌ها به مدت ۲۰ سال خرید ضمانتی وجود دارد و تعرفه‌های خرید نیز طی زمان رشد می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در پایان گفت: درواقع این طرح اداره اوقاف می‌تواند به الگویی برای کارآفرینی تبدیل شده و امکانی برای خانواده‌های بی بضاعت است تا با سرمایه گذاری اندک برای خود درآمد ثابت داشته باشند./955/ت310/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات