۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۶۵۲۷۵
حجت الاسلام یوسف پور:

انتظار برای ظهور حضرت ولی عصر، فلسفه اربعین حسینی است

انتظار برای ظهور حضرت ولی عصر، فلسفه اربعین حسینی است
مازندران - مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، انتظار برای ظهور حضرت ولی عصر(عج)، را فلسفه اربعین حسینی دانست.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اوج مصیبت سید و سالار شهیدان را در اربعین دانست و گفت: در میان ائمه تنها برای امام حسین(ع) اربعین برگزار می شود که بسیار به آن سفارش شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عدم برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت برگزاری مراسم معنوی اربعین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: امسال که به دلیل شرایط به وجود آمده پیاده روی اربعین حسینی برگزار نمی شود در تبعیت از مقام معظم رهبری باید دعا و زیارت نامه امام حسین(ع) در منازل خوانده شود که به طور حتم ثواب بالایی دارد.

وی، مراسم دهه نخست ماه محرم را الگویی برای برگزاری سایر مراسم ها و برنامه های مذهبی عنوان کرد و گفت: علیرغم همه توطئه ها و تبلیغات دروغین دشمن، مراسم با عظمت اربعین حسینی با عظمت خاصی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هیچ چیز نمی تواند محبت امام حسین(ع) را از شیعیان بگیرد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، دشمنان با توطئه های متعددی تلاش کردند عاشقان حسینی را از این مسیر منحرف کنند اما همواره شکست خوردند.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که اربعین مقدمه ای برای دفاع از دین در برابر دشمنان است، تصریح کرد: باید از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) دفاع از دین را بیاموزیم تا هر جا دین در خطر است به دفاع از آن بشتابیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف امام حسین(ع) از قیام رهایی بخشیدن بندگان از جهالت، سرگردانی و گمراهی بوده است، بیان داشت: امروز نیز عظمت دادن به اربعین حسینی بهترین راه دفاع از اسلام ناب در جهان است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که سال ها است که دشمنان می کوشند تا به هر طریق ممکن از عظمت اربعین حسینی بکاهند، اما همواره شکست خورده اند، تصریح کرد: اربعین حسینی، تجلی عزت و اقتدار امت اسلامی در برابر شیاطین زمان است.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید براین که این مراسم معنوی و با عظمت باید حفظ و تقویت شود، خاطرنشان کرد: امسال که پیاده روی اربعین حسینی ممنوع شده است باید با شیوه های جایگزین این مراسم پرفیض در سراسر ایران اسلامی با همان شکوه و عظمت گذشته برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم رعایت دستورالعمل هایی بهداشتی در مراسم عزاداری اربعین حسینی بسیار ضروری است، تصریح کرد: به طورحتم قرائت زیارت اربعین در این روز با عظمت، بیعت مجددی با سید و سالار شهیدان و حرکت در مسیر آن حضرت است.

وی، انتظار برای ظهور حضرت ولیعصر(عج)، را فلسفه اربعین و پیاده روی این روز مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: ظهور امام زمان(عج) با پرچم لثارات الحسین و به خونخواهی آن حضرت اتفاق می‌افتد./950/ت210/ب1

ارسال نظرات