۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۶۶۵۹۳۴
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

بصیرت دینی بسترساز وحدت در جامعه اسلامی است

بصیرت دینی بسترساز وحدت در جامعه اسلامی است
کرمانشاه - امام جمعه اهل سنت کرمانشاه باتأکید بر اینکه تندروی در دین زمینه ساز ایجاد فرقه های خودساخته در اسلام می گردد، گفت: بصیرت دینی بسترساز وحدت در جامعه اسلامی است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان کرد: یکی از نقاط قوت استان کرمانشاه، موضوع وحدت و انسجام بین مذاهب است و همین امر باعث شده است که توطئه و فتنه گری در این خطه هرگز راه به جایی نبرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به خدمات مرحوم ماموستا محمد محمدی؛ امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه، گفت: مرحوم ماموستا محمدی بخش اعظمی از عمر خود را صرف ایجاد وحدت و یکدلی در بین مردم اهل سنت و اهل تشیع استان کرمانشاه نمود.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در آستانه هفته وحدت قرار داریم، هفته ای که با درایت و تدبیر امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت وحدت نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری این است که مذاهب اسلامی مساله وحدت را جدی تر بگیرند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تاکید بر اینکه تندروی در دین زمینه ساز ایجاد فرقه ها و نحله های خودساخته در جهان اسلام می گردد، عنوان کرد: متاسفانه قرائت های نادرست و البته سلیقه ای از اسلام باعث گردیده که بسیاری از فرق بی پایه و اساس بنام اسلام دست به اعمالی بزنند که این روند بارها خطرناک تر از توطئه های دشمنان است.

ماموستا مرادی با اشاره به اینکه بصیرت دینی بسترساز وحدت در جامعه اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که اکنون به عنوان پرچمدار جهان اسلام محسوب می شوند، بارها فرموده اند که توهین و اهانت به عقاید مذاهب دیگر شرعا حرام است، لذا این گفتار رهبر انقلاب برای ما باید حجت باشد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کسانی که در جهان اسلام به دنبال پررنگ کردن تفاوت ها بین مذاهب اند نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه عوامل استکبار و صهیونیست هستند که به دنبال ایجاد توطئه ننگین تفرقه در جهان اسلام هستند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: تفرقه و عداوت میان مسلمانان به مانند پرتگاهی است که ما را به آتش دوزخ نزدیک می کند و در مقابل نعمت های معنوی در اخوت و یکدلی جزئی از معجزات خداوند است و این مهم سبب نجات و هدایت بشریت می گردد.

ماموستا مرادی با اشاره به اینکه هفته وحدت در طول سال باید مورد اهتمام و توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: هفته وحدت این مهم را به ما گوشزد می کند که نباید از مسیری که خداوند متعال برای ما مسلمانان ترسیم کرده است، خارج شویم./1400//302/خ

ارسال نظرات