۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۶۷۶۷۶
آیت الله رئیسی:

ایجاد تفرقه همگامی با دشمن است

ایجاد تفرقه همگامی با دشمن است
تهران - رییس قوه قضائیه مساله وحدت را بسیار مهم و راهبردی و استراتژیک دانست و گفت: وحدت نه یک تاکتیک بلکه راهبرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه، امروز عصر در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) جلوه اخلاق و مهرورزی و همه ارزشهای انسانی است و اسلام دینی است که می تواند تمام شؤون زندگی انسان  معاصر را اداره و سعادت اخروی او را تضمین کند.

وی شناخت و معرفی صحیح پیامبراکرم(ص) را تنها راه نجات از آفت ها و تهدیدها دانست و ادامه داد: سبک زندگی نبوی بهترین روش برای انسان معاصر به شمار می رود؛ اقدامات خلاقانه صاحبنظران و اندیشمندان در ایجاد وحدت اسلامی لازم و ضروری است.

آیت الله رئیسی مساله وحدت را بسیار مهم و راهبردی و استراتژیک دانست و اظهار داشت: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آنچه نظام سلطه در مقابل خود می‌دید، قدرت اسلام بود زیرا می دانست تنها قدرتی که در برابر سلطه گری نظام سلطه تاب ایستادن دارد قدرت اسلام است.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن با ایجاد شبهه و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) به دنبال چند دسته کردن مسلمانان است، عنوان کرد: سرکوب مقاومت یکی دیگر از اقدامات نظام سلطه است؛ انقلاب اسلامی قدرتی است که در برابر دو جریان اسلام هراسی و گرایش به غرب ایستاده است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را دلیل بیداری ملت های اسلام دانست و گفت: امروز ما شاهد جهل زدایی در عالم هستیم و ملت های مسلمان نمی خواهند نظام سلطه تعیین کننده زندگی آنان باشد بلکه می خواهند مسلمان زندگی کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به مساله فلسطین راهبرد اساسی نظام سلطه را در این میدان ایجاد اختلاف و راهبرد انقلاب اسلامی را وحدت، همدلی، همراهی و همکاری بیان و عنوان کرد: امامین انقلاب بر وحدت جامعه اسلامی تاکید داشته و دارند؛ اندیشمندان در ایجاد وحدت امت اسلامی نقش بسزایی می توانند ایفا کنند.

رییس قوه قضائیه ایجاد تفرقه را همگام شدن با دشمن دانست و گفت: وحدت نه یک تاکتیک بلکه راهبرد است تا ظرفیت های جهان اسلام در مقابله با دشمنان تقویت شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات