۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۶۷۶۷۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

امت اسلام با عملکرد خود شکرگزار عملی و قلبی نعمت رسول‌الله باشد

امت اسلام با عملکرد خود شکرگزار عملی و قلبی نعمت رسول‌الله باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جامعه اسلامی باید قدردان نعمت وجودی رسول‌الله (ص) باشد و با عملکرد خود شکر زبانی و عملی این نعمت را به‌جای آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، شامگاه امروز در همایش علمای شیعه و سنی استان که به میزبانی شهرستان تلفیقی راز و جرگلان برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت، پیامبر گرامی اسلام را رحمت للعالمین دانست.

وی با بیان اینکه پیغمبر گرامی اسلام برای احیای حیات طیبه حق ویژه‌ای بر مسلمانان دارند، افزود: جامعه اسلامی باید با درک این حق ویژه، قدردان نعمت وجودی رسول‌الله (ص) باشد و با عملکرد خود شکر زبانی و عملی این نعمت را به‌جای آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به پیروزی نهایی حق بر باطل، اضافه کرد: خداوند در آیه 139 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» و خطاب به مسلمانان تأکید می‌کند سست نشوید و غمگین نشوید؛ زیرا شما برترید اگر ایمان داشته باشید و الآن هم شرایط همین‌گونه است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه «وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ» تصریح کرد: قرآن برای زندگی بشر طرحی ارائه کرده که زیستی شایسته و متعالی را به منصه ظهور می‌رساند و آن را به‌عنوان طرح تعالی و علو نام برده است، طرحی که جامعه اسلامی باید تلاش کند به آن برسد.

وی با اشاره به آیه «إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» اظهار کرد: خداوند می‌فرماید اگر انسان مؤمن باشد در عالم بهترین‌ها را نصیب او خواهم کرد؛ بر این اساس مؤمنان را در جنگ‌ها و نبردها در مقابل دشمنان سربلند و پیروز واقعی و عزیز دنیا می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: خداوند در آیه 45 سوره انفال می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا لَقِیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْکرُوا اللَّهَ کثِیرًا لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید هنگامی که در میدان نبرد با گروهی روبه‌رو می‌شوید، ثابت‌قدم باشید و خدا را فراوان یاد کنید تا رستگار شوید.

وی با اشاره به معیارهای ایمان از دیدگاه قرآن، اظهار کرد: یکی از معیارهای اساسی ایمان که خداوند آن را در قرآن ذکر کرده، این است که مؤمن باید ثبات قدم داشته و در مسیر دین محکم و استوار باشد تا به فلاح دست یابد؛ گزاره‌ای که امروز بیش از پیش باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات