۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۷۶۸۱
رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور:

اهانت به مقدسات دیگر ادیان را نمی توان به آزادی بیان تعبیر کرد

اهانت به مقدسات دیگر ادیان را نمی توان به آزادی بیان تعبیر کرد
کرمانشاه - حجت الاسلام درویشی گفت: توهین به مقدسات دیگر ادیان را هرگز نمی توان به «آزادی بیان» تعبیر کرد، بلکه باید آن را به نهایت بی دینی و کفر معنا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عباس درویشی عصر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت و تشیع کرمانشاه که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت رسول اکرم (ص) و میلاد امام جعفرصادق (ع) و نیز تبریک یوم الله 13 آبان ماه اظهار داشت: مساله وحدت در جهان اسلام از همان ابتدای مبعوث شدن رسول اکرم (ص) مطرح بود ولی با این وجود برخی این موضوع را به دهه های کنونی خلاصه می کنند.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور با تاکید بر اینکه وحدت در ظرف زمان و مکان نمی گنجد، بیان داشت: پس از به قدرت رسیدن مذهب شیعه در جهان اسلام، شیعیان تلاش بسیاری برای ایجاد وحدت در بین مسلمین داشتند زیرا بر این مهم واقف بودند که تفرقه و دودستگی می تواند انشعابات زیادی در دین مبین اسلام ایجاد کند.

این استاد حوزوی با انتقاد از قرائت های سلیقه ای برخی از علما اسلام از دین و مذهب، بیان داشت: نتیجه قرائت های بدون تدبیر و از روی سلیقه شخصی و... ایجاد گروه های تندور، تکفیری و وهابی در جهان اسلام است که وجود این گروه ها چهره واقعی اسلام را در هاله ای از ابهام برده اند.

حجت الاسلام درویشی تاکید کرد: از سوی دیگر دشمنان وحدت جهان اسلام دست به هر کاری و ترفندی می زنند که وحدت واقعی در جهان اسلام حادث نشود و نمونه بارز آن را می توان تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم غاصب اسرائیل با جهان اسلام دانست.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم در آیات مختلفی بر وحدت و برادری مومنین تاکید کرده است، گفت: خداوند در قرآن خطاب به رسول اکرم (ص) می فرماید: «ای پیامبر آنهایی که در دین تفرقه ایجاد کردند گویی تو پیغمبر آنها نیستی کار آنها را به من واگذار کن».

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود تشریح کرد: اختلاف نظر در هر سطح، زمان و مکان امری خطرناک است که تبعات بسیاری به دنبال دارد، حال تجسم کنید که این دودستگی و عدم وحدت در مقوله مذهب و دین باشد.

حجت الاسلام درویشی با اشاره به اینکه خروجی دودستگی در دین چیزی جز خونریزی و ایجاد فرقه های منحرف و ضاله نیست، افزود: دشمنان به خوبی می دانند که نبود وحدت در جهان اسلام می تواند یک فرصت طلایی برای غارت ثروت کشورهای اسلامی باشد و متاسفانه اکنون رسما و علنا شاهد این مصیبت در کشورهای مسلمان هستیم.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور گفت: برخی از افراد درباره وحدت اینگونه می پندارند که باید سخنی گفته نشود، در حالی که باید گفت مگر می شود انسانی عاقل باشد و اختلاف نظر نداشته باشد، اما آنچه مورد نظر خدا، پیامبر(ص)، ائمه علیهم السلام و امام راحل و رهبر انقلاب است این بوده که با نقدکردن اختلاف عقاید، دشمن را شاد نکنیم.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهانت رییس جمهور فرانسه به شخصیت والا و معنوی رسول اکرم (ص) اظهار داشت: متاسفانه موضع منفعلانه کشورهای اسلامی در برابر دشمنان دین زمینه ساز این توهین و هتاکی ها به مقدسات مسلمین شده است، لذا جهان اسلام باید در مقابل این گستاخی ها جبهه ای منسجم اتخاذ کند.

حجت الاسلام درویشی در پایان سخنان خود گفت: اهانت و توهین به مقدسات دیگر ادیان را هرگز نمی توان به «آزادی بیان» تعبیر کرد، بلکه باید آن را نهایت نادانی، بی دینی و کفر در مقابل خداوند متعال معنا کرد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات